|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 41 jaar, gepost op 21/12/2009 - quotering: 6/10 -  |
|
Moesten de blote borsten de film redden? Het verhaal snelt voorbij en we keken ernaar.. Geen slechte film..La Cruz is op zichzelf voldoende om twee uur naar te staren. Maar zodra ze even van het doek weg is, lijkt de spanning eruit... - Bonus op dvd: De coaching van La Cruz door Almo op de set... alsof ze nog een kind is... ontnuchterende beelden. |
|
 |
|
gezien door winnetou, 52 jaar, gepost op 10/06/2009 - quotering: 5/10 -  |
|
Ik had toch wel méér verwacht ; maar het wordt natuurlijk moeilijk om steeds weer te verrassen. |
|
 |
|
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 01/06/2009 - quotering: 4/10 -  |
|
Het probleem met Almodovar is dat hij eigenlijk toch steeds weer hetzelfde verhaaltje verteld, maar waar hij dat in het begin van zijn oeuvre deed aan de hand van excentrieke personages en zijn films hulde in sprookjesachtige kleurenpaletten, kiest hij de laaste tien jaar resoluut voor de mainstream. Verdomd jammer, want wat heb ik toch genoten van pakweg "Matador" of "La ley del desseo"! Niet dat dit nu plots heel slecht is, verre van, maar de sprankeltjes komen deze keer toch vooral van Penelope Cruz en wat 20 jaar geleden het allerlaatste was wat we hadden gedacht ooit te moeten zeggen over een film van Pedro : "Los Abrazos Rotos" is een beetje een saaie bedoening.... Keer terug naar die heerlijke biotoop van homo's, travestieten en marginale losers en dan komt het wel weer goed ! |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 31 jaar, gepost op 31/05/2009 - quotering: 7/10 -  |
|
Eerlijk gezegd was het voor mij de allereerste keer dat ik een film van Pedro Almodovar heb gezien, en ik vond het vooral een bijzonder gebracht drama. Er werd sterk geacteerd, ik vond de flash backs en forwards goed gemixt en er zaten echt wel enkele prima elementen in het verhaal... maar ergens wist deze prent me toch niet helemaal te beklijven... |
|
 |
|
gezien door Ven, 55 jaar, gepost op 26/05/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
Geslaagde mix van de gekende Almodovar-ingrediënten: overgedramatiseerde retoriek in felle kleuren, doorgedreven stilering en theatraliteit overgoten met een kitchsausje, puik camerawerk, expressieve fotografie met heel wat cinefiele knipoogjes naar ’s mans eigen werk en dat van heel wat anderen. Romantiek, passie, bedrog, jaloezie, wraak, … het hele register aan gevoelens wordt op een puike manier door de volledige cast vertolkt en het zit er weer allemaal in… maar het geheel is toch net iets minder beklijvend dan pakweg Hable con ella of La mala educación. |
|
 |
|
gezien door tismai, 49 jaar, gepost op 26/05/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
sjieke film, erg genoten ! |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 55 jaar, gepost op 25/05/2009 - quotering: 5/10 -  |
|
Duidelijk gebrek aan inspiratie bij "grootmeester" Almodovar; iets dat al opviel bij "Volver" en "La Mala Education". De kitscherige topklasse, de excentrieke nevenpersonages, de schreeuwerige kleuren van de trashy Movidaperiode steken af en toe de kop op, maar Pedro neemt zichzelf nu wel héél "au sérieux". "Los Abrazos Rotos" mag dan nog een grootse liefdesverklaring aan "DE FILM" zijn, het blijft een ondermaatse prent die in Cannes zelfs geen prijs waard was, alhoewel dat gezien het palmarès ook al niks wil zeggen(trieste cru dit jaar). Het is nooit goed als een groot cineast moet refereren naar eigen werk en dat doet Pedro hier net iets té véél. De film in de film is overduidelijk "Mujeres al borde..." en zo zijn er nog. Alweer die labyrintische struktuur gebruiken van komedie, film-noir,passie, eros & thanatos werkt gewoon niet. HET PAKT NIET!! Pedro overetaleert zichzelf door het(zijn)filmverleden/herinneringen op te rakelen of het misbruiken van muze Penélope Cruz als trekpleister voor de film. Blindelings moet de eens briljante cineast decor, muziek, kleur e.a. gretig bij mekaar scharrelen om toch nog iets van "Una Pellicula di Almodovar" af te leveren. Je emotioneel omhelzen doen die truculente ideetjes toch niet meer. Maar zelfs een mindere Almodovar blijft toch de moeite van het bekijken waard. |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|