Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Millennium - The Movie (Mannen die vrouwen haten) - Millennium - The Movie

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Niels Arden Oplev met Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Peter Andersson, Peter Haber, Sven-Bertil Taube, Stefan Sauk, Björn Granath

Aantal berichten: 8 - 8 stemmen - Gemiddelde: 74%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door Jo Heyvaert, 40 jaar, gepost op 14/09/2009 - quotering: 9/10 -
Straffe kost, deze "Millennium (mannen die vrouwen haten)". In een aantal opzichten zelfs een beetje té straf, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken. Zo is het vrouwelijk hoofdpersonage naar mijn smaak wat overdreven eclectisch samengesteld, als geweldadige, bisexuele, hoogintelligente, bijna autistische, Gothic wraakengel mét fotografisch geheugen en zwaar onverwerkt verleden, en toch zet Noomi Rapace dat allemaal verpletterend overtuigend neer. Prachtig zijn de kille sfeerschepping, het acteerwerk uiteraard en de karakterschetsen van de talrijke personages. Enkel de blunders van een hoofdpersonage in de aanloop naar de ontknoping, doen een beetje afbreuk aan de geloofwaardigheid van dit indrukwekkende en spannende kijkstuk.
gezien door markie, 33 jaar, gepost op 07/06/2009 - quotering: 8/10 -
Heel knap in beeld gebracht , goed geacteerd , spannend verhaal , ... alleen het einde was iets teveel van het goede ! Ik vind het zeker een aanrader ... De boeken van karin slaughter zijn wel beter volgens mij in dit genre :) dit geheel ter zijde !
gezien door 2stepxix, 36 jaar, gepost op 03/06/2009 - quotering: 6/10 -
Even deze lange film uitrafelen. Aangenaam gebrachte sfeerbeelden, een klein aantal goede vondsten op het gebied van speurderszoektocht (alhoewel er sommige nogal ongeloofwaardig zijn: een analoge foto digitaal verscherpen?, kijk dan toch onmiddelijk naar de negatief; een fotograaf die in de jaren 60 zodanig snel foto's maakt dat men er bijna een bewegend beeld mee kan maken?). Bijverhaal die het eigenlijke hoofdverhaal verdringt: vrouw van 23 heeft al 3 perverse mannen en/of psychopaten ontmoet, waardoor ze zelf aan het einde van de film ... Waarom zoveel aandacht besteden aan dit bijverhaal, of is dit de moraal van de film? Als er zoveel geschiften rondlopen op aarde, laten we dan maar vaarwel zeggen aan de mensheid. Dit stuurt in ieder geval mijn beoordeling van de film in de negatieve richting.
gezien door winnetou, 52 jaar, gepost op 27/05/2009 - quotering: 9/10 -
De thrillers van deze schrijver heb ik (nog) niet in bezit maar daar zal nu snel verandering in komen. In elk geval kan ik niet oordelen of de film beter is dan het boek maar dat is maar héél zelden het geval. Deze film vond ik gewoon beregoed ; het uitgangspunt is al meteen raak. Ook de "dubbele" ontknoping wist ik te smaken. Wat mij betreft : aanrader !
gezien door LDC/NEO, 55 jaar, gepost op 25/05/2009 - quotering: 3/10 -
Als een pseudo-"Che" deed de Zweedse communist- humanistische onderzoeksjournalist, Stieg Larsson, zowat alle wereldbrandhaarden aan. Noodgedwongen zag hij zijn idealisme teloorgaan en besloot dan maar een groter publiek te bereiken door literatuur. Het resultaat was de fenomenale "Millennium"-trilogie, globale bestseller en goed voor zo'n 10-miljoen exemplaren(and still counting). "Man Som Hatar Kvinnor", een ingekorte versie van het 1e boek is een luxueuze TV-produktie van de Deen Oplev. Het is ook een regelrechte kaakslag aan het adres van de ondertussen overleden auteur en alles waar die voor stond. Karikaturaal, demagogisch en enorm doorzichtig duurt deze opgefokte hype ook véél té lang. WEG de messcherpe, indringende sfeer zo typisch aan de Skandinavische, sociale misdaadromans("Sjowall&Wahloo" bv.). WEG die aanklacht aan een op rotte eieren terende luxemaatschappij vol corruptie, geweld of neo-nazisme. Oplev levert mooie ansichtkaarten, onnodige seks en sensatie af en een op Angelsaksische clichéleest geschoeide, voorspelbaar-geformaterde intrige("Se7en" o.a.). Enkel de verbluffende Noomi Rapace als het anti-sociale "gothic-hacker"-girl maakt deze film het bekijken waard. Rapace IS de film!!
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 24/05/2009 - quotering: 5/10 -
Dat Stieg Larson's trilogie verfilmd zou worden, stond na het monstersucces buiten kijf, dat de filmrechten in eigen land zijn gebleven, is echter wel een verassing. Dit is namelijk puur Hollywoodgoud qua verhaal, en dat is meteen het grote euvel van deze verfilming : aan de ene kant probeert men de scandinavische stijl trouw te blijven -langzame opbouw, sfeervolle beelden- maar langs de andere zijde is dit zo amerikaans als maar kan. Naar het einde toe lijkt het ook wel of iemand plots op zijn horloge heeft gekeken en er nog heel wat verhaallijntjes dienen afgewerkt te worden in tien minuten én een deur opengezet naar delen 2 en 3 (die klaarblijkens rechtstreeks op dvd zullen gepleurd worden) wat zorgt voor een ongelooflijk rommelig en slordige non-finale. Toch maar een echte Amerikaanse remake dan.... ?
gezien door Filmliefhebber, 32 jaar, gepost op 23/05/2009 - quotering: 9/10 -
Ik had nog nooit over de boeken gehoord waarop deze Zweedse film gebaseerd is, maar wat een spannende thriller is dit geworden. Intens, intrigerend en bij momenten superspannend. Knappe beelden. voor mij toch wel dé ontdekking van het jaar. Gewoonweg cool en waauww. Forget "Angels and Demons" dit is dé film van het moment.
gezien door anneke, 34 jaar, gepost op 01/05/2009 - quotering: 10/10 -
Wauw!! Meeslepend van begin tot eind, wat toch een knappe prestatie is voor een film die 2,5 uur duurt. Heel sterk geacteerd, heel boeiend, heel erg aan te raden!!

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact