Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Star Trek

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van J.J. Abrams met Chris Pine, Zachary Quinto, Winona Ryder, Simon Pegg, Jennifer Morrison, Karl Urban, Eric Bana, Leonard Nimoy, John Cho

Aantal berichten: 11 - 12 stemmen - Gemiddelde: 83%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2
gezien door Filmliefhebber, 32 jaar, gepost op 01/05/2010 - quotering: 8/10 -
Ik ben absoluut geen Trekkie-fan maar van deze "update" van Star Trek heb ik enorm genoten. Ten eerste omdat het een schitterend SF-avontuur geworden is. Kirk wordt met voldoende kleinere kantjes naar voren gebracht :), ook het personage van Spock vind ik heel goed uitgewerkt. Andere neigen dan weer naar typetjes (Scottie bv.), maar dat is maar detailkritiek. De film is oogverblindend mooi en superspectaculair (zie maar die openingsscène). Zeker één van de meest entertainende SF-films van de laatste jaren. Knap werk van JJ Abrams.
gezien door Jan Vissers, 47 jaar, gepost op 31/12/2009 - quotering: 9/10 -
Als trekkie heb ik deze film met argusogen afgewacht, omdat er veel kan mis kan gaan met de reïncarnatie van originele Star Trek-helden. Nu ik hem gezien heb, mag ik met een gerust hart zeggen dat de jonge erfgenamen hun taak goed volbracht hebben, en respect hebben getoond voor hun illustere voorgangers. Wel zijn er wel enkele ongerijmdheden in het script, zoals Vulcan dat volledig verwoest wordt en daardoor de moeder van Spock die een vroegtijdige dood vindt. Als je weet dat Vulcan en de moeder van Spock een grote rol spelen in de Star Trek saga, dan is dit zeer spijtig te noemen. Dit gaan ze waarschijnlijk weer moeten oplossen door te spelen met alternatieve realiteiten, waar ik grote tegenstander van ben. Wel kijk ik uit naar de nieuwe serie, want de mogelijkheden op digitaal vlak zijn tegenwoordig TOP!, en kan Star Trek zonder visuele beperkingen opnieuw van start gaan.
gezien door foszen, 46 jaar, gepost op 23/11/2009 - quotering: 1/10 -
Barstende koppijn met sterretjes kreeg ik ervan. Maar ik kan me best voorstellen dat de Trekkies (of hoe noemen die zichzelf weeral?) aan hun trekken zullen gekomen zijn. Gigantisch stompzinnige dialogen, houterig acteerwerk (is dat het handelsmerk van Star Trek?). Het begin van de film start wel met een originele verhaallijn die evenwel ontaardt in enerverende, langdradige, vervelende en kunstmatige actiescenes die zo flitsend te noemen als de stekende en vlammende hoofdpijn die je ervan krijgt. Met moeite: 1 star!
gezien door Tijdlezer, 41 jaar, gepost op 12/11/2009 - quotering: 10/10 -
Aangenaam verrast door deze popcorn prent. Een must voor iedereen die een beetje van sf houdt. Het vraagt om een sequel, maar deze versie is bijna on-evenaarbaar. Go JJ, go.
gezien door Favourites, 45 jaar, gepost op 29/05/2009 - quotering: 9/10 -
Een schitterende interpretatie van de originele serie. Kleine details maken het verschil: gebaren typisch aan de oorspronkelijke acteurs, de geluidjes, ook de fysieke gelijkenis (spock kon echt wel de zoon van de oude spock zijn) maken het gevoel van herkenbaarheid zo groot, dat het lijkt alsof de enterprise gewoon een time warp naar 2009 gemaakt heeft. Fantastisch.
gezien door ubisimpson, 31 jaar, gepost op 09/05/2009 - quotering: 8/10 -
Eerlijk gezegd kende ik "Star Trek" vooral van de reeks "Star Trek, the next Generation" en ergens had ik wel al eens de namen Spock, Kirk en Scotty horen vallen, maar dat was dan ook alles wat ik van de eerste lichting Star Trekpersonages wist... Bij deze film word je echter stap voor stap ingewijd in wie nu wie is, je krijgt heel veel actie, er wordt goed geacteerd, de special effects zijn dik in orde en bij momenten is er zelfs plaats voor emotie. Het enige minpuntje is misschien dat ik het verhaal niet altijd even eenvoudig vond om te volgen, maar al bij al vond ik dit wel een prima prent. Ik denk dat de meeste bioscoopbezoekers hier wel hun gading zullen vinden. Go boldly where no man has gone before ;)
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 08/05/2009 - quotering: 8/10 -
Turbo-reincarnatie van de SF-peetvader-reeks. Die-hard fan JJ "Lost" Abrams behandelt de erfenis met respect en toewijding. Een meer dan geslaagde mix van actie en humor mét een goeie invalshoek : Spock en Kirk komen vers uit de kadettenschool en leren elkaar beter kennen tijdens de maiden-voyage van de Enterprise (en ook die kreeg een respectvolle face-lift). Nemesis van dienst is Nero (een uitstekende Eric Bana), een Romulus op wraaktocht en ook de Klingons krijgen reeds een terloopse vermelding (die zien we wellicht in de volgende film, aangekondigd voor 2011). Zelf was ik niet zo weg van de ouverture wegens net iets te chaotisch en ook het heen en weer gereis door de tijd van Spock was er net iets over. Maar zeker en vast een prima genrefilm die reikhalzend doet uitkijken naar een nieuwe reeks Star Trek films.
gezien door Swifty, 41 jaar, gepost op 07/05/2009 - quotering: 8/10 -
Als sciencefiction fan lekker genoten van de film. Geen moment saai, fijne eyecandy, geen flat characters maar menselijk, dynamisch en energiek gemonteerd. Wat minder vond ik dat het scenario hier en daar wat erg gladjes verliep. De spanning die het bij momenten kon hebben wordt niet overal benut, je weet net iets te veel op voorhand dat de goeden het zullen winnen van de bad guys. Voor de rest helemaal Star trek.
gezien door PeterBrussels, 30 jaar, gepost op 06/05/2009 - quotering: 9/10 -
Schitterend gedaan. De ouverture grijpt meteen naar de keel en vanaf dat moment is deze film een visueel spektakel. Knap scenario met onverwachte wendingen, soms op het randje weliswaar, maar dat vergeef ik de scenarist omdat er erg lekker wordt geacteerd met de nodige diepgang. Alles is zeer goed gedoseerd, zowel qua humor, spanning, actie, horror als romantiek (!). Ik vrees voor de opvolger want dit is écht wel een héle goeie SF-film. Top !
gezien door freakyfry3000, 29 jaar, gepost op 06/05/2009 - quotering: 10/10 -
In een zin, een magistrale aanpak van J.J. Abrams. Hij bewijst dat, door middel van alle ingrediënten van het Star Trek wereldje in een ketel van Red-Bull te laten sudderen, een mengelmoes van humor, verbluffende fotografie, actie (en een verdomd goed gevoel van drama) de franchise terug leven kon ingeblazen worden... Please Sir, can we have some MORE!!!

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact