|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door herotime, 17 jaar, gepost op 06/06/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
ik vond het een zeer mooie film, van het begin tot het einde, ook de groei doorheen het leven van de hoofdpersonage is heel mooi in beeld gebracht en dat maakte de film dat tikkeltje boeiender. De muziek vond ik prachtig, maar het einde vond ik er niet bijhoren.. |
|
 |
|
gezien door humaan, 17 jaar, gepost op 04/06/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
ik vond het een hele mooie film. het was ook heel mooi camerawerk en ook een mooi verhaal. de muziek mocht er ook wel zijn al vond ik sommige stukjes niet zo gepast. |
|
 |
|
gezien door Sbutterfly, 17 jaar, gepost op 20/05/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
ik vind het echt een mooie film, alleen spijtig dat ze dat dansje op het laatste gedaan hadden, dat paste er echt niet bij! Maar voor de rest was het zeker de moeite waard om het te zien. |
|
 |
|
gezien door 1402, 24 jaar, gepost op 16/05/2009 - quotering: 10/10 -  |
|
Film die van begin tot einde boeit, mooi in elkaar gezet (volgorde van het verhaal) Zeer schattig hoofdrolspelertje (de kleine) Je leeft van begin tot eind mee. |
|
 |
|
gezien door EJ, 87 jaar, gepost op 03/05/2009 - quotering: 7/10 -  |
|
goed gemaakt. beetje te neurotisch camerawerk. cliche verhaaltje. mooie muziek. |
|
 |
|
gezien door lorekwiet, 17 jaar, gepost op 02/05/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
tis egt e schoone film!
alleenet laatste (dansje) da past er niet egt bij
maar tog eeft et wel iets.
|
|
 |
|
gezien door Lagae Hugo, 57 jaar, gepost op 26/04/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
Zeer mooie film die boeit van begin tot het einde. Sloppenwijken in India worden heel goed in beeld gebracht. Ook goede filmmuziek ondersteunt de film. Op het einde een beetje melig maar dat mag de pret niet bederven. |
|
 |
|
gezien door Dilip, 37 jaar, gepost op 17/04/2009 -  |
|
Super! Een must voor elke filmliefhebber. Prachtig land, prachtig volk! |
|
 |
|
gezien door Ven, 55 jaar, gepost op 10/04/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
Schitterend sprookje dat de kijker weet te begeesteren, niet alleen wegens de inhoud, maar ook door de vormelijke componenten. De diverse verhaallijnen lopen telkens feilloos naar de raamvertelling, de wie-wordt-miljonair-kwis, maar onthullen terzelfdertijd in welk onthutsend ijltempo India (met in zijn zog nog een hele rits andere, voornamelijk Zuid-Oost-Aziatische landen) transformeert van een ontwikkelingsland naar een serieuze medespeler op het wereldtoneel, met alle groeipijnen vandien. Het verhaal heeft tempo, er wordt heel goed geacteerd (vooral de kinderrollen weten te charmeren en Freido Pinto is oogverblindend mooi), fotografie en kleuren, muziek, het wervelende camerawerk, de snedige montage,…weten te bekoren. Terechte winnaar van meerdere prijzen op diverse festivals.
NB. Dit is een door en door westers productie, met helemaal op het einde een ode aan de Bollywoodfilm!
|
|
 |
|
gezien door Favourites, 45 jaar, gepost op 23/03/2009 - quotering: 6/10 -  |
|
Teleurstellende film, die door de schitterende muziek (voor de liefhebbers weliswaar) naar een hoger niveau wordt getild. Wanneer het geluidsniveau in de zaal echter pijn begint te doen, is de fun er helemaal af.
|
|