Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Los

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs Les horaires en salles

Een film van Jan Verheyen met Pepijn Caudron, Koen De Graeve, Sana Mouziane, Jaak Van Assche, Stany Crets, Sofie Van Moll, Karin Tanghe

Aantal berichten: 6 - 6 stemmen - Gemiddelde: 52%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door buffy_boy, 24 jaar, gepost op 05/11/2008 - quotering: 1/10 -
Ik vond het een saaie en stomme film. Ben blij dat de film mamma mia ,los' verpletterd heeft en er voor gezorgt heeft dat deze film niet veel succes heeft.
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 25/10/2008 - quotering: 8/10 -
Al bij al vond ik "Los" wel aangenaam om naar te kijken. Veel bekende gezichten in de cast, een origineel verhaal (het boek heb ik echter niet gelezen, dus ik kan niet zeggen wat nu het beste is) waarbij er soms echt spijkers met koppen werden geslagen (bv. ivm reacties tov allochtonen e.d. meer). Soms had ik wel de indruk dat de emoties nogal op de vlakte bleven, maar het heeft de pret alvast niet kunnen drukken. :)
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 22/09/2008  -
Driewerf helaas : ook dit wordt niet de eerste goeie Verheyen. Dappere poging welliswaar om het onverfilmbaar geachte "Los" toch op het scherm tot leven te brengen, maar geloof deze keer alvast gerust het cliché dat het boek (veel) beter is dan de film. Vrij onsamenhangend geheel dat nauwelijks enige sym-of empathie opwekt voor welk personage dan ook. En ook hier weer is het hoofdpersonage zich rechtstreeks tot de camera laten wenden een misser van formaat. Absoluut dieptepunt : Jaak Van Assche die in het ziekenhuis net het toilet niet haalt....zéér goedkoop en niets ter zake doend, waarvoor foei, Jan! Valt er niks positiefs te zeggen dan ? Toch wel : Verheyen schiet steeds mooiere plaatjes (dat zagen we ook al in "Vermist", Pepijn Caudron is uitstekend en de muziek verdient ook een dikke pluim. Bovendien zitten er enkele echt goeie scenes in : de rap van Jamal bijvoorbeeld of -wel ja- de rellen in Borgerhout. Maar het geheel mist ritme en vooral de spitante humor die het boek tot zo'n feest maakte. In hetzelfde hoekje was Guy Lee Thijs' "Kasablanka" een paar jaar geleden toch een stuk straffer. Maar we kijken nu al een beetje uit naar wat Jantje aanvangt met de nieuwe avonturen van Vyncke en co straks...
gezien door snuffel1, 48 jaar, gepost op 21/09/2008 - quotering: 1/10 -
waardeloos spectabel, potje van racisme , inburgering en euthanasie om iets te hebben, akteerprestatie was goed, intervals waren 'ambetant' voor vervolg verhaal, spijtig dat dit steun krijgt
gezien door Ven, 53 jaar, gepost op 18/09/2008 - quotering: 8/10 -
Ik behoor zeker niet tot de Jan Verheyen-fans, moet zelfs toegeven eerder met gemengde gevoelens naar de filmzaal te zijn afgezakt en zie… ben als heel tevreden toeschouwer buitengekomen. Want onze Jan heeft eindelijk (nog) eens een film afgeleverd, die naam waardig. “Los” is een komedie die de bekende Gaston & Leo-, Urbanus- en andere Chris Van den Durpel-kluchten mijlenver achter zich laat, niet alleen door het feit dat de film een aantal pregnante thematieken ter sprake brengt, (de “quarterlifecrisis”, de zegeningen van de multiculturele samenleving, euthanasie,…) maar dat ook nog eens op een vlotte en strak geritmeerde wijze doet. Bovendien niets dan lof voor het merendeel van de acteerprestaties, de muziek, montage,… Alleen de “witte ruimte-scènes” worden (te) dikwijls (als gemakkelijkheidsoplossing?) ingelast, wat het filmritme af en toe doet stokken. Het verwijt dat de film te oppervlakkig zou zijn, is nogal goedkoop: uiteindelijk wil de regisseur de aangehaalde problematiek op een mild- ironisch manier relativeren. Een film die je een ontspannend avondje-uit bezorgt en dit weet te combineren met een aantal statements waar je toch nog even kunt bij stilstaan, meer moet dat niet zijn, zeker?
gezien door Sterretje, 33 jaar, gepost op 16/09/2008 - quotering: 10/10 -
Film gezien in avant-première en heel goed bevonden. Goed boek, goed script, goede acteurs, grappig met inhoud, goeie film. Jaak Van Assche is weer eens fenomenaal, maar ook alle anderen leveren een mooie prestatie. Een aanrader!

Film - Recensies - Media - Forum - Vertoningen 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact