|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door MiStEr_CritiCizm, 14 jaar, gepost op 13/09/2008 - quotering: 5/10 -  |
|
Review : Pff, we zijn nu eindelijk bij de (tot nu toe) laatste film van de reeks gekomen. Deze film ben ik exact een week geleden gaan kijken, en ik zag precies wat ik verwachtte : dezelfde bullshit, maar met nog meer flauwe en onnodige grappen. Rachel Weisz heeft wijselijk besloten om met deze vernederingen te stoppen, en dat haalt de film NOG meer naar beneden. Kijk, een film werkt als een menselijk lichaam (rare vergelijking, maar toch) : alle acteurs zijn net als lichaamsdelen. Als ze allemaal in harmonie werken, krijg je iets goeds, iets dat goed werkt dus. Maar als er een cruciaal lichaamsdeel (Rachel hier), wegvalt, dan zit je in de shit. Het lichaamsdeel vervangen, zoals ze in deze prent hebben gedaan, kan ook, maar het voelt gewoon niet hetzelfde. B) Ook catchy phrases, zoals : "I hate mummies. They never play fair." WTF ?! Dat is net de zever die we al twee films lang moeten aanhoren ! Hoe kunnen die mensen nu nog niet beseffen dat het niet goed ontvangen wordt bij 85 % van het publiek ??? Het avontuur zit er nog in, maar eerlijk gezegd voelde de hele film gewoon...leeg aan. Ik had het allemaal al gezien, en kon me niet echt vermaken. De Yeti's waren erg leuk bedacht, maar jammer genoeg konden ze het ook niet laten om daar domme moppen tussen te persen. De acteerprestaties blijven wél nog steeds op een gelijk niveau, mar dat is bijna het enige positieve dat ik kan zeggen over The Mummy 3. Ook waren de special effects de moeite waard om 'ns te bekijken ;) Acteurs : 6/10 en special effects + de rest : 6/10 !
Irritantste moment : Veel te veel om op te noemen (once again) <_<
OVERALL RATING : 5.5/10 !
Voor meer reviews, check deze pagina : www.nl.netlog.com/MiStEr_CritiCizm |
|
 |
|
gezien door 2stepxix, 34 jaar, gepost op 10/09/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
De film gaat in een goede vaart vooruit en kijkplezier is gegarandeerd. Maar de film mist toch een ziel. De aandacht van de makers ging voornamelijk naar de speciale effecten, niet naar het verhaal. Het meeste is voorspelbaar op een paar kleine verrassingen na (die ik dus niet zal verklappen). Het decor van het slagveld aan het einde van de film vind ik maar niets, zeker met dat onnozel reuzenbeeld dat uit de grond steekt (dat beeld is eigenlijk het enige decor, op een paar sterk verweerde muren na). Anderzijds is het decor in de bergen uitstekend. En waarom hebben ze Jet Li gekozen als mummie? Hij laat praktisch niets zien van zijn vechtkunsten. Na de film is mij trouwens geen enkel man tot man gevecht bijgebleven, de regie van de vechtscenes is dus slecht, niet te verlijken met deze in bvb "Kiss of the dragon" waar Jet li onvergetelijk is.
Alles bij elkaar genomen, toch een onderhoudende film. |
|
 |
|
gezien door lasketchup, 43 jaar, gepost op 24/08/2008 - quotering: 4/10 -  |
|
Barslechte film zonder een echt verhaal. Hier en daar wat leuke effecten maar daar blijft het echt bij ... |
|
 |
|
gezien door mkeyi, 12 jaar, gepost op 20/08/2008 - quotering: 10/10 -  |
|
ik heb hem zelf gezien in de kinipolis en je moet het zien hoor |
|
 |
|
gezien door anneke, 32 jaar, gepost op 20/08/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Veel valt er niet over te zeggen: vliegt voorbij, vlot, amusant. Jet Li is best wel ok als de mummie van dienst, en China als achtergrond is weer eens iets anders. Wederom luchtig zomeramusement dat best wel ok is in zijn genre. |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 16/08/2008 - quotering: 8/10 -  |
|
Eerlijk gezegd heb ik de twee voorgaande Mummyfilms nooit gezien, maar ik vond "The Mummy 3 " alvast een leuke prent. Het verhaal is soms wat rommelig en onlogisch, maar het is en blijft spannend tot the einde. Qua actie, humor en special effects vond ik het allemaal ok :) . Al bij al een leuke film voor een avondje uit. |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 13/08/2008 - quotering: 5/10 -  |
|
Het inruilen van regisseur (Cohen voor Stephen Sommers) en leading lady (Bello voor Weisz) kan niet voldoende nieuw bloed in de mummy-franchise pompen om van een echt succes te kunnen spreken. Nooit vervelend, een paar echt spectaculaire effecten (helaas ook evenveel ronduit knullige) maar helaas geen goed verhaal en veel te braaf : op maat van de hele familie om toch maar geen dollar te mislopen. Even goed (of flauw) als de 4e Indy, misschien moesten ze maar samen iets gaan doen.... |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|