Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

The Dark Knight

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Christopher Nolan met Heath Ledger, Michael Caine, Christian Bale, Maggie Gyllenhaal, Aaron Eckhart, Morgan Freeman, Gary Oldman

Aantal berichten: 14 - 15 stemmen - Gemiddelde: 79%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2
gezien door TonnyC, 37 jaar, gepost op 14/09/2008 - quotering: 8/10 -
Leuke film, met verwachte, maar ook onverwachte wendingen. De Joker rol wordt verdomd goed vertolkt. De Batman stem heeft me wel enorm gestoord.
gezien door Tijdlezer, 39 jaar, gepost op 12/08/2008 - quotering: 5/10 -
Eigenlijk een film die men 2 keer moet gaan zien om het allemaal te begrijpen. De beelden zijn ook alles behalve duidelijk. Bij één van de gevechten dacht ik even aan woorden als "bladvulling", "trans fat",.. De joker steelt de show uiteraard, maar dat is toch de slechterik..?
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 03/08/2008 - quotering: 8/10 -
Ik vond deze film vooral duister en bikkelhard. De sfeer zit er al van in het begin goed in en verzwakt geen seconde. Prima vertolkingen (zowel voor the good als the bad guys), heel veel actie, maar ook een enorme psychologische puzzel ... A movie to remember...
gezien door anneke, 32 jaar, gepost op 30/07/2008 - quotering: 6/10 -
Niet geweldig, niet slecht... Ledger zet inderdaad een sterke Joker neer, en is dan ook ineens het beste aspect aan deze film. Waar ik Christian Bale in Batman Begins echt heel goed vond, had ik nu het gevoel dat hij als Batman eerder wat belachelijk overkwam, vooral dankzij die verschrikkelijk lachwekkende stem. Clark Kent hoeft enkel zijn bril af te zetten om onherkenbaar te zijn als Superman, Batman heeft daarvoor zijn masker, het is dus voor niets nodig om de mens (excuseer: superheld) te laten praten als een hese brombeer.
gezien door jasmina, 22 jaar, gepost op 29/07/2008 - quotering: 9/10 -
Om het gemiddelde wat op te trekken, hier mijn positieve review van the dark knight. Ik ben hem ondertussen tweemaal gaan bekijken (spijtig genoeg niet in een imax...) en heb er tweemaal enorm van genoten. Laten we starten bij het positieve: geweldige actie en effecten (bijna geen CGI), thumbler vervangen door de batpod (halleluja), geweldige acteerprestaties van zowel heath ledger, aaron eckhart, christian bale als de supporting cast (hoera ook voor maggie gyllenhaal die de vreselijke katie holmes vervangt), verveelt geen seconde gewoon. 2 negatieve puntjes dan: de film is volgens mij een halfuur te KORT (absoluut niet te lang), ik had persoonlijk graag een halfuurtje meer genoten van twoface...ook begrijp ik niet goed dat christian bale naargelang de film vordert zijn stem meer en meer vervormd, dit is helemaal niet nodig aangezien hij een zeer geloofwaardige batman/bruce wayne is. Niet de beste film allertijden (de LOTR trilogy blijft mijn nummer 1), maar hij staat zeker in mijn top 3 en is zeker de beste film van zijn soort. De film heeft mijn verwachtingen overstegen, en aangezien deze al heel hoog lagen wil dat al wat zeggen. Bravo nolan!!!!
gezien door Noku, 22 jaar, gepost op 29/07/2008 - quotering: 10/10 -
Zoals Romeinen het in den tijd wel eens zeiden: de gustibus non disputandum est. Maar toch, deze film zet aan tot discussies. Niet alleen over de plot en de karakters, maar vooral over de diepmenselijke basis daarachter. Te kort was hij wel. Geen moment verveelde hij, waarschijnlijk ook daarom dat'k hunkerde naar meer. Volledig de verdienste van de hele crew erachter, en daarom dus ook niet echt een nadeel te noemen. Ik ga'm alvast nog verschillende keren in de zaal gaan zien, misschien zelfs eens proberen in IMAX-versie te kijken.
gezien door FT1ST, 36 jaar, gepost op 28/07/2008 - quotering: 7/10 -
Zowaar een gemiste kans door Nolan. Met een iets kortere versie, en wat méér Batman er in, had het de knaller geweest waarvan sprake is in een toch veel te euforische pers. Ledger is zeker uitmuntend, maar de oscar vermeldingen zijn er ook hier over. De kans is echter groot dat ze het hem toch gunnen, we leven nou eenmaal in tijden van emotionele instabiliteit, op alle vlakken. De barokke-noir-sfeer van Tim Burton overtreft makkelijk de te realistische stadstaferelen van Nolan. Al bij al zeker de moeite waard, maar nét niet. Zonde. En beter dan The Godfather? Get real!
gezien door Filmliefhebber, 30 jaar, gepost op 28/07/2008 - quotering: 9/10 -
Een wel heel moerasdonkere "zomer"blockbuster. I like it. Heath Ledger is duivels als The Joker. Die lach brrrrrrrrrrrrr. Nog eens een bad guy waar je echt bang van wordt. De intensiteit waarmee hij The Joker speelt is zelden gezien en beangstigend. Net als de personages voel je stilaan jouw stoel van zekerheid / veiligheid onder jou wegschuiven. De chaos, anarchie en onzekerheid voel je naarmate de film vordert meer en meer van het scherm afdruipen. Een beangstigende blockbuster. Nu al een klassieker binnen het genre van de superherofilms. Topwerk!!
gezien door palawan, 49 jaar, gepost op 27/07/2008 - quotering: 10/10 -
Zo veel meer dan een gewone batmanfilm. Er zit een moraliteit in de film. Voor mij is het een psychologische thriller. De acteerprestaties zijn prachtig en Heath Ledger acteert angstaanjagend subliem. Dit verdient een postume oscar. Deze batman overtreft alle vorige batmanfilms. Een meesterwerk.
gezien door Sophia, 24 jaar, gepost op 26/07/2008 - quotering: 8/10 -
Driewerf hoera! Het leek er even op dat we nog tot begin augustus moesten wachten, maar nee, de avant-première had deze week al plaats... Het is natuurlijk niet omdat je negatief bent over een film dat je veel kennis hebt over het medium. Laat staan dat het getuigt van een kritische houding! Als het goed is, moet het gewoon gezegd worden en dat is zeker het geval met The Dark Knight! Als Nolan (Memento, Insomnia, The Prestige) er iets mee te maken heeft, dan weet u dat u goed zit. Deze vakman weet immers meer dan twee uur de meest interessante shots uit te kiezen om de indrukwekkende en met minimaal geproduceerde CGI- actiescènes in beeld te brengen. Een ijzersterke mise-en-scène dus en een narratief inspirerend script en dan hebben we het nog niet eens over de acteerprestaties! Een rijkgevulde cast waarbij vooral de vertolking van Heath Ledger (Why so serious?) ophef maakt, wat'n talent! We willen zeker niet beweren dat het geheel innoverend is, maar een grote troef is toch wel de gelaagdheid waarmee men deze prent kan bekijken! Het opzet van Nolan is wel geslaagd: de volwassen en hedendaagse look en de nog steeds perfect gecaste Christian Bale (de échte two-face die ook in Psycho van Gus Van Sant een dubbelleven leidde) maken het plaatje compleet. Het muntstuk als leidmotief doet denken aan de scène in het tolhuisje uit No Country For Old Men en misschien is de zin "You complete me" wel een referentie aan het adres van de gevallen Tom Cruise als Jerry Maguire...? Focus Knack wist deze keer de nagel op te kop te slaan: The Dark Knight is de blockbuster van deze zomer (zonder twijfel). Beat that Adam Sandler en George Lucas! Ere wie ere toekomt, de film zou misschien aan waarde moeten inboeten zonder Ledger als Joker, maar gelukkig is hij tot het uiterste gegaan voor zijn rol. De fans en Tinseltown moeten het dus zonder hem stellen in de toekomst. Voor wie eraan twijfelt, deze positieve review heeft niets te maken met lijkenpikkerij! Op naar de cinema dus...

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact