|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door palawan, 49 jaar, gepost op 27/09/2008 - quotering: 1/10 -  |
|
1000 maal het woord fucking, dat is alles wat mij bijblijft van deze film. Wat een rotzooi. |
|
 |
|
gezien door jeremy, 15 jaar, gepost op 31/08/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Film was niet slecht maar zeker niet goed |
|
 |
|
gezien door benedictdesmet, 58 jaar, gepost op 19/08/2008 - quotering: 8/10 -  |
|
Ik vond de film schitterend en vind dat het eigenlijk een soort cultfilm. "Er zit geen verhaal in". Nee, natuurlijk niet: het zogezegde verhaal is te dwaas voor woorden, het hoofdpersonage is immers Brugge! Het verhaal doet er helemaal niet toe, of liever, het verhaal is er alleen om een film rond Brugge te kunnen maken. "Brugge wordt belachelijk gemaakt". Brugge wordt getoond zoals ze is, en daar mag soms wel eens mee gelachen worden. Had men liever een lofzang op Brugge gehad? Wie zou dat geloofd en geapprecieerd hebben? Ik heb, als Bruggeling, enorm veel waardering voor iemand die als niet-Bruggeling zo vlug de kleine kantjes van de Bruggeling heeft ingezien, maar die tegelijk Brugge interessant genoeg vond om er een hele film aan te besteden. Honi soit qui mal y pense! |
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 21/07/2008 - quotering: 1/10 -  |
|
Ai, dit was PIJNLIJK... Als inwoner van de Brugse binnenstad weet ik deze plek heel erg te waarderen. En toegegeven : Brugge komt hier een paar keer mooi in beeld maar dat is het dan ook. Ook als er met de Brugse toestanden moest gelachen worden : ga je gang, IK lach mee. Helaas lachte ik zelfs niet groen ! Neem nu het verhaal. Samengevat : dat is er - verrassing ! - niet. Alles hangt met haken & ogen aan mekaar ; 'k kreeg een rode kop van plaatsvervangende schaamte ! Toch meegeven dat de zaal (Kinepolis Brugge) VOLLEDIG VOL WAS (ik was eerder al 2x onverrichterzake huiswaarts gekeerd wegens "zaal uitverkocht" !). Dit is waarschijnlijk de enige plaats op de aardkloot waar dit niemandalletje volle zalen trekt. Foei, ZO slecht ! Hiervoor hebben ze maandenlang de kerstversiering aangehouden in stad en overal op locatie gefilmd. 2x Per week botste ik op de crew : vrachtwagens, figuranten, acteurs, filmpersoneel, THE LOT. En dan zo'n minidrolletje leggen... (Bruggelingen, zo leert ons deze, "film" spreken ook onder mekaar... Engels ! Had men er niet beter aan gedaan een paar Vlaamsche acteurs die bijrolletjes laten spelen ? Kwestie van toch iéts van geloofwaardigheid te genereren ?) |
|
 |
|
gezien door opperskip, 23 jaar, gepost op 16/07/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Geen slechte film, maar zeker niet denderend. De Belgium-grapjes keren iets te veel terug. Het is ook niet makkelijk om met de personages mee te leven. Wel mooie beelden en af en toe grappig. |
|
 |
|
gezien door markie, 31 jaar, gepost op 05/07/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Er wordt zwaar gelachen met Brugge en Belgium :) De film is vooral grappig en goed geschreven ... soms wat langdradig , maar ik heb me vooral goed geamuseerd ... farell speelt heel goed trouwens, de rest ook ... heel donkere humor , brits en lekker gespierd qua taal! |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 05/07/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Vreemd filmpje, dat hadden Brugge en Farrell de hoofdrollen niet gespeeld,nooit de zalen gehaald had. Dit schippert constant tussen zwarte komedie -met toegegeven van tijd tot tijd onweerstaanbaar grappige dialogen - en vrij zwaar melodrama. Mooie fotografie, wankel verhaaltje en zeer wisselvallige acteerprestaties. Maar 't is absoluut komkommertijd in de cinema; zodat we met een half-goeie prent al tevreden zijn op dit moment.... |
|
 |
|
gezien door motorpunk, 41 jaar, gepost op 04/07/2008 - quotering: 4/10 -  |
|
Een vervelende film met flauwe grappen. Brugge is inderdaad een shithole maar na een paar keer gehoord te hebben, begint het wat te vervelen. Wie wil gaan voor de mooie plaatjes van Brugge, kan na 10 minuten de zaal al verlaten, dan hebt u alles wat er in Brugge te zien valt, al gezien. Afschuwelijke acteerprestatie van Clémence Poésy (Chloë). Alleen de muziek en de acteerprestatie van Brendan Gleeson (Ken) houden deze film nog wat overeind. Eerlijk gezegd vraag ik me af of ze wel een scenario hadden toen ze naar Brugge kwamen of dat elke scene de avond voordien in de Irish Pub is geschreven. Brugge is idd een behoorlijk shithole en In Bruges een behoorlijke shitfilm. |
|
 |
|
gezien door Mooch, 28 jaar, gepost op 30/06/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Brugge wordt hier mooi in z'n hemd gezet. Niemand die het zal ontkennen, want Brugge blijft met momenten een 'fucking shithole' waar géén reet te beleven valt. Helaas is het besmettelijk, want de film gaat voor géén meter vooruit. Het script is flinterdun en vertoond zoveel gaten dat het opvalt dat ze zaken moesten opvullen om er te geraken.
Wat wel opviel is dat Brugge een bijzonder filmische stad is, uiteraard alles wat niet middeleeuws oogt hebben ze weggelaten (géén concertgebouw te zien ofzo). Clichématig, maar tegelijk erg zelf relativerend voor een (wannabe) stad als Brugge.
In Bruges, alles lag op tafel, maar ze hebben er naar mijn gevoel niet veel mee gedaan. Jammer, volgende keer beter? |
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 28/06/2008 -  |
|
Mevrouw Winnetou heeft deze film een paar maand geleden in voorpremière mogen zien, de bofkont. Hoewel, ik meen me te herinneren dat ze het tempo van de film, zeker in het begin, wel érg langzaam vond. Ook de Vismarkt is in het écht - nog altijd volgens Mevr. Winnetou ! - véél kleiner. Maar ik moet er in elk geval heen om mijn stad eens van dichtbij te bekijken. |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|