Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

The Happening

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van M. Night Shyamalan met Mark Wahlberg, Zooey Deschanel, John Leguizamo, Ashlyn Sanchez, Betty Buckley, Spencer Breslin, Robert Bailey Jr.

Aantal berichten: 4 - 4 stemmen Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door anneke, 32 jaar, gepost op 08/07/2008 - quotering: 4/10 -
De acteurs lijken overacting als instructie te hebben gekregen, wat een bevreemdende en vaak grappige sfeer oplevert. Het geheel voelt dan ook aan als een parodie, en ik heb toch regelmatig moeten lachen, al ging ik er op dat moment ook wel van uit dat het de bedoeling van Shyamalan was (net als bij lady in the water, waarbij ik mij ook kostelijk geamuseerd heb). Pas achteraf las ik in Humo dat dit echt wel serieus en angstaanjagend bedoeld was, en dat de film volgens hem vol gruwelijke scenes zou zitten. Vreemd.
gezien door nme, 24 jaar, gepost op 23/06/2008 - quotering: 2/10 -
je weet quasi direct hoe het ineen zit, wat er gebeurt en dan is het enkel wachten tot het over is. En dat kan je van de film ook zeggen. Soms zeer vreemde dialogen, acteerprestaties alsof ze allen onder een of andere drug zitten. Heb veel gelachen maar niet omdat er humor in zou zitten.
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 18/06/2008 - quotering: 7/10 -
Nou, ook ik ben niet echt een die-hard Shyamalan fan, want de man tapt inderdaad net iets teveel uit hetzelfde vaatje. Edoch, "The Happening", de zoveelste end-of-time movie in korte tijd, valt best te smaken. Het oogt als een opgekalefaterde fifties sci-fi flick en balanceert de hele tijd op het dunne koord tussen eerbetoon aan het genre en parodie erop. Een paar stevige shots en dito fearmomenten en zoals al aangegeven goed voor de meest hilariische (al dan niet zo bedoeld) scene van het jaar -ik had zelf 5 minuten de slappe lach. Wahlberg is sowieso al een troef en ook de andere acteurs zijn best ok. Het einde zie je deze keer van heinde en ver aankomen, en dat kost "The Happening" een puntje, voor de rest geen klachten.
gezien door LDC/NEO, 53 jaar, gepost op 11/06/2008 - quotering: 1/10 -
Bewondering voor de Shyamalan van "The 6th Sense", een origineel-intelligente thriller in de beste Hitchcocktraditie én een instant cultie. Absoluut géén bewondering voor Night de "onheilsprofeet", die uitpakt met constant hetzelfde liedje én de opgeheven vinger. Géén bewondering voor de altijd terugkerende trukendoos, de "final twist" en het na-apen van Sir Alfred(hier moeten "The Birds" eraan geloven). Na de vorige flops probeert hij ons erin te luizen met een zogezegde nieuwe aanpak (géén twist, enkele strepen mooi ingeklede gore) en voor de verandering niet een "post", maar een pré-apocalyptische parabel. Helpt niet, jongen, het is alwéér van dattum. Paranoia, eco-symboliek, Hitch, die doorzichtige preek enz...Het raakt onze kouwe kleren totaal niet, Mister Shyamalan, zelfs niet wat het meest hilarische moment van dit jaar moet zijn, Wahlberg die een conversatie aangaat met een kamerplant. Misschien best teruggaan naar je biotoop en ons verrassen met een dansende Bollywoodmovie?

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact