Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Steven Spielberg met Harrison Ford, Cate Blanchett, Ray Winstone, Shia Labeouf, John Hurt, Jim Broadbent, Karen Allen

Aantal berichten: 10 - 11 stemmen - Gemiddelde: 60%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door anneke, 32 jaar, gepost op 15/07/2008 - quotering: 8/10 -
Actie, vaart, fun, onrealistische gevechten all over en indy die in kritieke situaties nog straffer uit de hoek komt dan MacGyver... net als vroeger. Ik vond dit wel een geslaagde sequel, die volop de oude indiana jones-sfeer uitademt. Ik heb mij in elk geval geen minuut verveeld!
gezien door 2stepxix, 34 jaar, gepost op 24/06/2008 - quotering: 7/10 -
De film was voor mij goed, er zat genoeg vaart in. Maar ik ben uit de cinema gekomen met het gevoel dat er iets ontbrak. Ik kan het niet nalaten om een vergelijking te maken met de vorige Indiana Jones. Aan het einde van de film hebben ze het geheim ontrafelt van een legende dat niemand kent en waar ik persoonlijk niet van wakker lig; door het geheim op te lossen wordt er ook niemand beter van zoals dat in "The temple of doom" wel het geval is. Ik denk dat het probleem ook zit in het feit dat het geheim niet geheimzinnig genoeg verfilmd is. Geen angstaanjagende geluiden in het oerwoud, hoe kan dat nu? De vreemde mannen op de begraafplaats: eerst vallen ze aan en daarna komen we ze niet meer tegen, ze worden zelfs niet neergeknald door de Russen. In een klassieke Indiana Jones film zouden volgens mij de Duitsers in een gevegd gewikkeld zijn met deze vreemde mannen, met geweerschoten als gevolg. Indiana Jones bang van slangen, hoe kan dat? Anderzijds Shia Labeouf eerst bang van schorpioenen, maar daarna niet van slangen? En Shia Labeouf in de bomen, waar heeft hij dat geleerd, hij wordt in deze film toch niet voorgesteld als een ervaren rot? (dit laatste zou ik moeten aanvaarden, dit is filmvrijheid, maar het lukt mij niet) Maar alles bij elkaar is deze film toch zeker de moeite waard om te gaan zien. De koelkast alleen al is onvergetelijk.
gezien door rafgol, 44 jaar, gepost op 22/06/2008 - quotering: 4/10 -
De kaskraker van het jaar... NOT. Nee, als fan van de vorige uitgaves van Indy kan ik hierover niet echt lovend zijn. Ik heb de film een goede kans gegeven, maar hij kon me absoluut niet bekoren. Spijtig.
gezien door Brandsmaster, 49 jaar, gepost op 18/06/2008 - quotering: 9/10 -
Ik weet niet wat alle criticasters eigenlijk verwachten wanneer ze naar een dergelijke film gaan. Mickey Spillane vergelijken met Shakespeare doet toch ook niemand. Wie een logisch, wel doordacht verhaal verwacht gaat bij voorbaat al in de verkeerde zaal zitten. Ga je echter voor een lekkere avonturenfilm dan kom je zeker niet bedrogen uit.
gezien door ingevker, 26 jaar, gepost op 17/06/2008 - quotering: 5/10 -
Teleurstellend... Waarom niet bij het oude vertrouwde Indiana Jones-recept blijven? 'The Crystal Skull' is gewoon een afzichtig voorwerp en de link met archeologie is volgens mij ver te zoeken... Shia LeBoeuf is gewoon verschrikkelijk slecht, Cate Blanchett heeft ook al betere tijden gekend. Harrisson Ford stelde zeker niet teleur, maar het verhaal wel...
gezien door Martens Kurt, 23 jaar, gepost op 12/06/2008 - quotering: 9/10 -
Al die negatieve kritieken, waarom? Deze film heeft alles wat er verwacht werd, okee, misschien is het verhaal wat zwakker en net iets teveel CGI, maar voor de rest 200% Indiana Jones! Ford staat er zo overtuigend dat hij de film volledig draagt, Shia Laboeuf is minder irritant dan verwacht en Kate Blanchett levert een overtuigende prestatie/imitatie! Misschien zijn we vergeten dat de 3 vorige films ook pas met de tijd echte klassiekers geworden zijn. Temple of Doom was ook eerst niet zo overtuigend! Deze film was voor mij het wachten waard, ik kreeg wat ik verwachte, de 3 oude films blijven 10X beter, maar als ik nadenk over welke films er de laatste jaren verschenen zijn qua action and adventure mogen we zeker niet klagen over de kwaliteit van Indy 4! Spielberg, Lucas en Ford zijn een sterk team, dat bewijst deze film! Harisson Ford is een groter icoon dan ooit ervoor!
gezien door mrfets01, 37 jaar, gepost op 11/06/2008 - quotering: 4/10 -
Uit respect voor Ford en Spielberg durf ik hier geen lager cijfer geven, maar wat een gemiste kans om nog eens een degelijke avonturenfilm op het witte doek te brengen. Het is inderdaad niet te begrijpen wat voor een miskleun deze film geworden is. Spijtig.
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 07/06/2008 - quotering: 8/10 -
In tegenstelling tot de meeste mensen vond ik "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull" wél een goede film. Eerlijk gezegd herinner ik me de drie voorgangers niet zo goed en kan ik hierdoor geen vergelijking maken, maar ik heb alles gezien wat ik van een film met Indiana Jones verwachtte. (het is zelfs beter meegevallen dan ik had verwacht). Je krijgt actie, humor, een schattenjacht en zelfs een tikje romantiek... En ok, in het begin is het wat zoeken qua verhaal (vooral de scène met de kernexplosie en de ijskast is wel heel bizar, en de tocht van Oxley is ook niet helemaal logisch), maar nadien komt alles toch op gang en word je in het avontuur meegenomen. Dus voor mijn part is het vierde deel van Indiana Jones vooral een leuke avonturenfilm.
gezien door markie, 31 jaar, gepost op 31/05/2008 - quotering: 3/10 -
Heel flauw afkooksel ... Het begin viel nog mee, maar dan kregen we een saaie aanéénschakeling van afkooksels ... Cate Blachett was zo slecht !!! En wat een idioot verhaal ... zwaar teleurgesteld ... en kwas niet de enige ...!
gezien door romain, 36 jaar, gepost op 25/05/2008 - quotering: 5/10 -
De domper van het jaar! Al enkele jaren zit ik uit te kijken naar dit vierde deel van mijn grote jeugdheld. De teleurstelling kon niet groter zijn toen ik gisteren uit de bioscoop kwam. Op het moment dat de schaduw van de man met de hoed op de autodeur verschijnt, begint de adrenaline te lopen. En de eerste aktiescene ademt ook nog de indysfeer. Maar alles wat daarna volgt is een aanfluiting voor de vorige delen. Het lijkt wel of Spielberg en co hebben toegekeken hoe de jongens van de special effects alles uit de kast probeerden te halen(wat overigens goed gelukt is). Dat vind ik allemaal prima maar bij Dr. Jones verwacht ik toch nog iets meer. Een beetje verhaal bijvoorbeeld. Niet te geloven dat ze hier zo lang op gewerkt hebben. De ingredienten zijn ongekruid in de pan gegooid. Even roeren en dan onder een laag effecten geserveerd. Getuige hiervan het werkelijk totaal belachelijke onindyachtige(dit woord staat niet in de Van Dale) einde. De sidekicks van vroeger waren ook stukken beter(die Shia is behoorlijk irritant). En last but not least; Ford is toch echt te oud geworden voor deze rol. . Er zijn ongetwijfeld mensen die het schitterend gaan vinden maar voor mij blijft the last crusade ook echt de laatste. Conclusie : The man with the hat is back but the magic is gone. *1/2 voor de CGI * voor de hoed, de zweep en het aanstekelijke deuntje= **1/2 op 5

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact