|
|
|
 |
|
gezien door ThEoNe, 31 jaar, gepost op 17/06/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Ontspannende en mooi weergegeven comicbook-verfilming.
Alleen vond ik het soms net iets te Hi-tech,zodat Robert Downey Jr. er maar bij loopt voor spek en bonen.
Maar voor wie een film wil zien om eens lekker weg geblazen te worden door de effecten,ga deze zeker zien...
|
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 07/06/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Al bij al vond ik "Iron Man" wel een goede prent. Ik ben sowieso al fan van Marvelverfilmingen en deze film barstte van de actie en special effects. Psychologisch gezien vond ik hem wel niet zo diepgaand als bv. de films rond Spider Man en de Fantastic Four (maar misschien komt dat ook omdat Tony Stark buiten zijn brein vooral beroep doet op allerlei technologieën buiten hem om , wat nog anders is dan bv. Peter Parker met zijn extra spider powers e.d. meer). Maar laat dit de pret niet drukken, want "Iron Man" is echt wel een leuke film voor een avondje uit ! |
|
 |
|
gezien door 2stepxix, 34 jaar, gepost op 05/06/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Geen topfilm, maar wel genietbaar. |
|
 |
|
gezien door MNG, 7 jaar, gepost op 05/06/2008 - quotering: 5/10 -  |
|
Lekker vreetbare eye candy zonder meer.
Een most charming Downey houdt de boel aangenaam prettig. |
|
 |
|
gezien door ahuis, 52 jaar, gepost op 28/05/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Nice story, nice special effects, good actors, a bit to cliche, but only good for an evening without better options |
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 39 jaar, gepost op 05/05/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Een film die geeft wat je ervan verwacht. Knappe effecten, vlot verhaal, popcorn bij de hand. Ik vond de eerste helft het beste van de film. |
|
 |
|
gezien door Hammer, 26 jaar, gepost op 02/05/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Er valt toch wel enig plezier te beleven aan deze Iron Man, hoewel het geheel beter had gekund. Robert Downey Jr staat er als een huis en Jeff Bridges kom ik liever niet tegen in het donker. De rocksoundtrack is vrij eentonig, maar tijdens de paar actiescenes swingt het lekker weg. Lekkere over the top actie (maar zeker niet teveel) en een paar komische momenten maken deze film genietbaar, maar meer is er ook niet aan te beleven. Op naar het volgende popcorn evenement! |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 01/05/2008 - quotering: 4/10 -  |
|
Nogal wat talent op de cast-lijst hier, dus toch een beetje hooggespannen verwachtingen : getroubleerde karakters zijn op het lijf van Downey Jr geschreven, de come-back van Gwynneth én Jeff Bridges -verrassend- als bad guy. Helaas werd de regie toevertouwd aan sympathieke peer,maar helaas ook zeer matig cineast, John Favreau die al het tempo én nog erger ook al de tongue-in-cheek humor uit het verhaal haalt.Bovendien lijkt onze Iron Man zelf wel een protoype van 2007's Transformers. Wel indrukwekkend : het voorhoofd van Jeff Bridges ! Te weinig diepgang om de meerwaardezoeker te bekoren en te weinig actie voor het jongere popcornpubliek, een halve slag in het water en een gemiste start voor de blockbusters van dit jaar. Toch nog even wachten op Indy,beter.... |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 53 jaar, gepost op 25/04/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Net als vorig jaar met "Spider-Man 3" mogen die van planeet "Marvel Comics" het blockbusterseizoen openen met nog maar ééntje van levende legende Stan Lee. Een golden oldie uit '63 en tevens één der meest complexe superhelden ooit. Kinderfilmregisseur Jon Favreau("Elf"-"Zathura") kreeg dit in handen en dan hoef je echt niet op je horloge te kijken om te weten hoe laat het is. "De Man van Staal" speelt zowat in de klasse van "The Fantastic Four" waar ie tussen "Spidey" of "The X-men" had moeten vliegen. Een té lange(125'), veredelde tv-film met amper 2-3 aktiemomenten vol onnodige slapstick en hopen gelul. En toch is dit bordkartonnen B-gedoe genietbaar dankzij een briljante Robert Downey jr. die zich volledig geeft en volle 100% in zijn karakter zit. Sidekicks Paltrow als de schattige "Pepper" en Bridges als de (onherkenbare) slechterik mogen er ook zijn(net als het heroisch manga-eindduel). Géén comic top-entermaint, maar voor een icoon van de sympathieke Stan kijken we graag even opzij. Marvel Forever! |
|