| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 39 jaar, gepost op 14/08/2008 - quotering: 7/10 -  |
|
Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal en dat geeft de film draagkracht. Ik vond de film evenwichtig zonder in clichés te vervallen. Alleen het slot had ik me een beetje anders voorgesteld. Ik dacht even dat het testpubliek dit einde als "minst slechte" moet hebben uitgekozen. |
|
 |
|
gezien door ahuis, 52 jaar, gepost op 06/05/2008 - quotering: 2/10 -  |
|
how simpel can we write a storybook. nice innocent guy makes journey into big money world and meet bad guys. |
|
 |
|
gezien door Hammer, 26 jaar, gepost op 02/05/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
Deze eerder trage prent geeft weer meer mooie beeldjes van Las Vegas dan iets anders. Hoewel je zou verwachten dat Spacey en Fishburne de jongere acteurs van het scherm zouden spelen, is het tegenovergestelde waar. Vooral Spacey lijkt hier een routineklus van te maken (maar zelfs dan is hij nog beter dan de meesten, maar dat is hier niet goed genoeg). Het dubbelleven van de studenten is duidelijk, maar de verbrokkelende relaties hadden wat beter uitgediept mogen worden. Uiteindelijk is dit een feelgood movie, en lijkt niets van het gebeurde blijvend te zijn. Van spanning is er weinig sprake en je zit ook niet ingespannen te wachten wat er gaat gebeuren, noch voel je de spanning aan de goktafels stijgen. Je kan je afvragen waar de film uiteindelijk naartoe wil. |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 25/04/2008 - quotering: 6/10 -  |
|
In de handen van een beetje regisseur had dit een uitstekende film op kunnen leveren : een verhaal dat smeekt om verfilmd te worden - wiskundeleraar en zijn leerlingen plunderen de blackjacktafels in Vegas door het tellen van de kaarten. Jammer genoeg kwam dit dus terecht bij Robert "Monster-in-Law" Luketic : een aalgladde-tinseltown-employee, die helemaal niks aanvangt met het prachtige LV als decor en ook nergens de adrenaline die het gokken teweeg brengt in beeld kan vangen. En toch is dit niet eens slecht : alhoewel noch Spacey noch Fishburne kunnen overtuigen, spelen de jonge acteurs -met op kop Jim Sturgess- de pannen van het dak en zoals gezegd is dit verhaal zo goed dat het onmogelijk een oninteressante prent kon voortbrengen. Bovendien een knoert van een soundtrack : MGMT, Kasabian en de Stones, zodat er absoluut nog plezier valt te beleven aan "21", maar voor een echt meesterlijke gokfilm toch nog even "Rounders" in de dvd-schuif gooien ! |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|