Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Il y a longtemps que je t'aime

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs

Een film van Philippe Claudel met Kristin Scott-Thomas, Elsa Zylberstein, Serge Hazanavicius, Laurent Grévill, Frédéric Pierrot, Claire Johnston, Catherine Hosmalin

Aantal berichten: 9 - 7 stemmen - Gemiddelde: 86%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door dewindt, 74 jaar, gepost op 14/07/2008  -
Zoals de meeste mensen die hun mening hebben gegeven over deze film, kan ik u mededelen dat ik het een zeer stijlvolle en aangrijpende film vond, gebracht op een zeer serene manier ! Een bepaalde persoon die in zijn mening zei dat je als arts geen vijftien jaar celstraf krijgt om uw zoontje uit zijn lijden te helpen, heeft de ESSENTIE van de film niet begrepen, de moeder (arts) WILDE zelf in de gevangenis, omdat een kind verliezen al op zichzelf een gevangenis is, zoals ze op het einde van de film zegt. Volgens mij heeft die persoon weinig begrip voor zulke situaties, ga dan naar een ander genre kijken aub ! dewindt
gezien door Fab, 36 jaar, gepost op 23/06/2008 - quotering: 6/10 -
Doodzonde toch, die overbodige en compleet ongeloofwaardige onthulling op het einde. Vijftien jaar celstraf krijgen omdat je als arts je terminaal ziek zoontje van zes uit zijn lijden hebt verlost en omdat je aan de ganse wereld verzwegen hebt dat je het om die reden gedaan hebt ?! Kom, kom, zo onmenselijk en onbegripvol is deze wereld nu toch ook weer niet en het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk dat je de dodelijke ziekte van een kindje voor iedereen uit je omgeving kan verzwijgen, zelfs als dat je intentie is. Typisch Ph. Claudel die, net als in zijn romans, het niet kan nalaten om het er vingerdik op te leggen in de trant van "kijk eens hoe nobel en grootmoedig de bedoelingen waren van deze vrouw die door jullie allemaal veroordeeld en verguisd werd". Brrrrrrr, melig, kleinburgerlijk en zich van geen kwaad bewust hypocriet sentimentalisme. Dat hij eens à la Dardenne een film maakt over een vereenzaamde, depressieve vrouw die uit wanhoop haar baby vermoordt. Geen verbloemde maar grauwe, intrieste realiteit die op heel wat minder bijval en begrip zou kunnen rekenen bij de brave burger. Nee, geef mij maar Dimitri Verhulst, de gebroeders Dardenne, Felix van Groeningen of zelfs Houellebecq.
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 19/06/2008 - quotering: 8/10 -
Onwaarschijnlijk dat niet méér mensen deze film gaan zien. Vandaag was het in elk geval "onze" beurt. Samen met Mevrouw Winnetou er heen. Hoe vaak zijn we niét teleurgesteld in het aanbod en - vooral - in de besprekingen. Zélf zou ik deze film een 6 geven maar Mevrouw Winnetou (heeft die een GOEIE vent of wàt ?) ging voor een 10 ! Conclusie : hoewel IK het einde nogal onwaarschijnlijk vind gaan we, in overleg, toch voor een 8. Nadien lekker gaan tafelen...
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 30/04/2008  -
Een aanrader 1ste klas voor diegenen die erg genoten hebben van deze film: het nieuwste boek van Philippe Claudel! 'Het verslag van Brodeck' is een 'masterpiece' op eenzame hoogte in huidig boekenland: psychisch zeer indringend, een plot om duimen en vingers van af te likken en badend in een buitengewoon onheilspellend sfeertje.
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 29/04/2008 - quotering: 7/10 -
Net zoals Daniel Day Lewis aan de haal ging met "There will be Blood" is dit in de eerste plaats een showcase voor het magistrale acteerwerk van Kristin Scott Thomas. Daarnaast krijg je hier een heel langzaam opgebouwd verhaal, dat wel erg conventioneel in beeld gebracht is en ondanks het bijzonder empathisch gegeven, je toch pas in de laatste rechte lijn bij het nekvel grijpt. Oerdegelijk,maar ook weinig verrassend of vernieuwend. Wat mij betreft zijn Claudel's schrijverskunsten voorlopig nog iets beter dan zijn regievermogen.
gezien door Wilfried Van Damme, 56 jaar, gepost op 27/03/2008 - quotering: 9/10 -
geloof de kritieken en ga deze film zien: spannend, mooi en erg menselijk. Een dikke pluim voor de regisseur voor deze uitgebalanceerde vertelling, voor de puike acteursprestaties (zeker ook die van de jonge atrice die het nichtje vertolkt). Het houdt een spiegel voor over hoe we elkaar onderling beoordelen en veroordelen. Laat je ontroeren.
gezien door andreo, 59 jaar, gepost op 25/03/2008 - quotering: 10/10 -
Zeer mooie en ontroerende film. Philippe Claudel heeft een oersterk scenario gemaakt en gerigiseerd. Christina Scott Thomas is gewoon magistraal. Een film die me nog lang gaat bijblijven!
gezien door markie, 31 jaar, gepost op 22/03/2008 - quotering: 10/10 -
Kunst! Een pareltje! Franse film doet het fantastisch , na Paris deze knappe film ... ALLES is goed aan deze film ... Thema van de film: eigenlijk schieten woorden tekort bij bepaalde trauma's en drama's in een mensenleven ... Gelukkig is er dan het medium film om deze in perspectief te zetten ... Claudel ? Ik ga nu zijn boeken lezen ...
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 18/03/2008 - quotering: 10/10 -
Primo: Philippe Claudel kan minstens even goed regisseren als schrijven. Dit bewijst hij bij deze met het intimistische, diepmenselijke juweeltje 'il y a longtemps...'. Het verhaal is als een ui, die tergend langzaam wordt gepeld. De rol van de protagoniste, die na 15 jaar (on)terechte gevangenschap, vrijkomt en als een 'gebalde vuist' de vrije wereld weer instapt, wordt op onthutstende manier (heel intuïtief, zoals ze zelf zegt) vertolkt door de heerlijke, prachtig intense Kristin Scott Thomas. Haar geleidelijke her-ontpopping verloopt niet zonder slag of stoot en haar 'vreselijke' geheim wordt mondjesmaat geopenbaard. Er is ook ruimte gegeven aan een vleuge poëzie: 'Water' speelt een grote rol in deze film, in al haar vormen...Dit is een film om te koesteren en ik kan alvast alleen maar hopen op een nieuwe toekomstige samenwerking tussen Claudel en Scott Thomas, het klikte, dat is een feit!

Film - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact