Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Into the wild

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs Les horaires en salles

Een film van Sean Penn met Emile Hirsch, Catherine Keener, Vince Vaughn, Thure Lindhardt, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Hal Holbrook

Aantal berichten: 9 - 10 stemmen - Gemiddelde: 88%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door Jo Heyvaert, 38 jaar, gepost op 09/07/2008 - quotering: 9/10 -
Vol verwachting gaan kijken en tevreden thuisgekomen, mag ik wel zeggen. Sean Penn is in deze pulpfilmtijden duidelijk één van de zeldzame kwaliteitslabels (21 Grams, The Thin Red Line, U-turn, ...) en daar getuigt ook deze Into The Wild van. Lekker traag, lekker mooi, afwisselend dramatisch, grappig of ontroerend. Mét het betere acteerwerk uiteraard, tot in de kleine rolletjes. Let bv op William Hurt in de rol van vader en arrogante zak, door schuld en ellende verteerd, die voor zijn statige huis op de grond gaat zitten, verkrampt zijn eigen broekspijpen optrekkend. Ook het hippiekoppel met de verstoorde relatie levert aangrijpende beelden en inzichten op. Kortom: een prachtige én interressante bespiegeling op leven en natuur, die soms wat radicaal lijkt maar tegelijk dat radicale herhaaldelijk in vraag stelt.
gezien door Mooch, 28 jaar, gepost op 04/06/2008 - quotering: 10/10 -
Een aangrijpende, trage film (in positieve zin) die toch een paar dagen blijft nazinderen in je hoofd. Prachtige acteerprestaties, een sterk verhaal waarin een pak vragen zitten verweven, camera -en regiewerk zijn summum! Een topper, zeker gaan zien.
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 15/02/2008 - quotering: 10/10 -
Dit is een zeer intense,bloedmooie film die je doet dromen en nadenken over prioriteiten in het leven, Sean Penn leverde hier zomaar eventjes een parel af. De uitgekiende dualiteit van het hoofdpersonage geeft de film ook een enorme meerwaarde: enerzijds kan je hem een onbesuisde, egoïstische idioot vinden maar benijd je hem ook stiekem; anderzijds kan je hem ook zien als een supersympathieke, levenslustige,van energie bruisende, zeer moedige jongen/man die al wat mooi is in zich wil opzuigen, van dag tot dag leeft maar zo onbewust zijn ondergang tegemoet stapt. De soundtrack is schitterend: Edide vedder op z'n best! En wat het cinematografische aspect betreft, tja : 'the best of National Geographic' hé. ik moet bekennen: dit is de eerste film in mijn leven, waarbij ik nog nat van de tranen de zaal uitstapte en toch..is de film niet pathetisch of sentimenteel. Het is gewoon realiteit geweest en de emoties blijven ondanks hun intensiteit steeds ingetogen en zo persoonlijk dat je je bijna een voyeur voelt. Een must voor elke filmliefhebber!
gezien door Ven, 53 jaar, gepost op 29/01/2008 - quotering: 6/10 -
“Back to the nature” is een thema dat al herhaaldelijk voor inspiratie bij regisseurs en heel wat cinefiel genot bij de filmkijker zorgde. (denk bv. maar aan. Deliverance). Toch slaagt cineast Penn er ditmaal niet in voldoende spanning en emotionele betrokkenheid in zijn film in te bouwen. De te lange filmduur , een té prominente plaats voor de (kampvuur) muziek, te veel mooie plaatjes om de plaatjes, de enerverende voice-overs,…. verlammen het filmritme. “Into the wild” wordt door velen uitgeroepen als Sean Penns beste film, naar mijn bescheiden mening is dit zijn zwakste. Geef mij maar “The indian runner” en “The pledge”.We zullen mild zijn vanwege de, toegegeven, formidabele vertolking van Emile Hirsch (tenminste in die scènes die zich in en rond de autobus afspelen), over zijn filmouders Hurt en Garden zullen we maar zwijgen.
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 15/01/2008 - quotering: 5/10 -
Sta me toe om bij alle bakken lof die Sean Penn's nieuwste over zich heen krijgt, toch eventjes de wenkbrouwen te fronsen.Natuurlijk weet Penn knappe beeldjes te schieten (zie ook "The Pledge" of "The Indian Runner") en ja, de songs van Eddie Vedder knetteren lekker weg bij het kampvuur. Maar is dit dan zo'n bijzonder verhaal ? Nee hoor, het drijft mee op de back-to-nature golf waarvan bijvoorbeeld ook "Grizzly Man" een deeltje uitmaakt. Prima voer voor onze mei-'68 vrienden, dat wel... Vertolkingsgewijs kwijt men zich hier zoals mag verhoopt worden behoorlijk van zijn taak, maar ook niets meer dan dat. Voorts duurt dit met zijn 2 en een half uur veeeel te lang en gaat het ook veeeel te traag. Overhyped and overrated, sorry to say....
gezien door MNG, 7 jaar, gepost op 15/01/2008 - quotering: 10/10 -
TOP!! Las nadien de review in de Standaard; meisken toch...
gezien door Schoeters Guy, 33 jaar, gepost op 14/01/2008 - quotering: 10/10 -
Zeer adembenemende, intense én vooral zinnige film. Hoe ver kunnen wij als mens gaan om ons verleden te wissen en opnieuw te starten? Dat is het vertrekpunt waarmee regisseur Sean Penn en acteur Emile Hirsch starten om ons na 2u 29 min achter te laten met een gevoel waarmee ik als filmfreak zelden een bioscoopzaal verlaat. Deze film moet je op z'n minst 3 keer bekijken, 2 keer om van de beeldenpracht, verhaallijn én acteerprestatie, (de strafste in lange tijd!), en nog zoveel meer te genieten en nog een derde keer met je ogen dicht om mee te glijden op de schitterende soundtrack! Mocht ik in het "oscarcomité" zitten ik zou het wel weten! Beste regie,beste film,beste acteur,beste editing, beste muziek, en ja die voor vrouwelijke hoofdrol houden we dan voor Kate Blanchet! Ga nu asap naar een bioscoopzaal waar deze Into the Wild draait en beleef dé film van 2008 NU!!! Veel kijkplezier!
gezien door palawan, 49 jaar, gepost op 12/01/2008 - quotering: 10/10 -
Adembenemende, ontroerende, majestueuze film. Wat een prachtprestatie van Emile Hirsch in de rol van Mc Candless. Machtige soundtrack met Eddie Vedder. Adembenemende landschappen.Deze film moet overladen worden met oscars. Een must see. Eén van de beste films van de laatste jaren.
gezien door cinofiel, 50 jaar, gepost op 10/01/2008 - quotering: 10/10 -
absolute aanrader! prachtfilm! k heb er bijna geen woorden voor!!

Film - Media - Forum - Vertoningen 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact