|
1
-
2
-
3
|
|
 |
|
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 09/10/2008 - quotering: 9/10 -  |
|
The departed is voor mij één van de allerbeste misdaadfilms die de laatste jaren in de zalen te zien waren. De plot is zo ingenieus gevonden, het kat en muis spel tussen de twee mollen en de bijna ondraaglijke spanning die ten top gedreven wordt (je ziet de protagonisten steeds meer zweten en hijgen) wordt door Scorcese op sublieme wijze in beeld gebracht. De cast is schitterend: Nicholson, Di Caprio en Wahlberg overtreffen zichzelf (Damon schiet iets tekort). De film laat je geen seconde los, hoeveel keer heb ik niet teruggespoeld om toch maar geen woord te moeten missen) en als de verlossende generiek afspeelt, zijn je vingernagels garantie een heel eind korter. Toemaatje: fenomenale soundtrack! |
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 09/05/2008 - quotering: 1/10 -  |
|
Ongetwijfeld een geweldig goeie film. Net als "Memento". Maar dààr heb ik ook nooit een letter van gesnapt en hier is het van 't zelfde konijn een vel. Jongens toch, wat een ingewikkelde boel. Een cast om van te smullen en dan een scenario waar geen mens (volgens mij, natuurlijk) iéts van snapt.
Hoe dit vehikel aan Oscars raakt is me een raadsel (en nog wel 4 ook, aldus de dvd !). Ik heb al mijn leven lang een hekel aan verhalen met dialogen als :
- Maar, je bedoelt toch niet dat....?
- Tja, toch wel hoor !
- Maar...dat zou betekenen dat....
- Sorry voor jou ouwe jongen maar zo is het dus écht wél !
etc.
Wees eens duidelijk, te deksel. Deze film is wat mij betreft VOLLEDIG GEBUISD ! 2 Uur onbegrijpelijk gewauwel en je dan op het einde oliedom moeten voelen ook. Dank je de Koekoek ! |
|
 |
|
gezien door Nora_, 18 jaar, gepost op 25/09/2007 - quotering: 9/10 -  |
|
Goede film!
Hij was echt spannend. Normaal heb ik bij dit soort films al gauw: Gaap!!!
Maar hier bleef je geboeid! Je moet alleen wel goed opletten, want als je ook maar even niet oplette snapte je al gauw iets niet.
En wat er in de envelop zat...
Volgens mij de SOFI en bankrekeningnummers van een lid van Franks bende.... |
|
 |
|
gezien door lorange, 36 jaar, gepost op 10/04/2007 - quotering: 6/10 -  |
|
Goede acteerprestaties van alle acteurs maar scenario en regie vallen flink tegen. Dit is slechts een flauw doordrukje van de magie die Scorsese in the Aviator wist op te roepen. Deed me soms aan afgekookte vidoclips uit de tachtiger jaren denken. Kijk maar naar de scene waarin Dicaprio door de nevel de achtervolging inzet (Michael Jackson zou het enkel met de moonwalk beter gekund hebben).
Bloedarmoede in Oscarland |
|
 |
|
gezien door guzimz, 20 jaar, gepost op 08/03/2007 - quotering: 7/10 -  |
|
Het is een goeie film maar 1 ding begreep ik niet wat zat er in in die avenlop maar voor de rest is het een goeie film zekker om 2x weer te kijken |
|
 |
|
gezien door mattcatt8, 38 jaar, gepost op 07/03/2007 - quotering: 9/10 -  |
|
Schrijf dat maar met een punt achter de titel want deze film staat als een huis, en dat wel twee-en-een-half uur lang zonder één tel te vervelen, met een waanzinnige casting zoals een fenomenale Jack Nicholson, een voor mij verrassende Matt Damon en een alweer zeer sterk acterende Leonardo di Caprio, een over-the-top Amerikaans politiesfeertje dat echter nooit kitscherig overkomt, een perfecte spanningsboog en een onvoorspelbaar, daverend slot. Wars van alle Oscar-gekte: ga deze film op groot scherm bekijken voor het te laat is. |
|
 |
|
gezien door overcomes, 34 jaar, gepost op 20/02/2007 - quotering: 7/10 -  |
|
Goeie film. Het mocht wat spannender !! Soms te dubbelzinnig en wat moeilijk te volgen. Maar wat een cast !!! Het einde daarintegen viel wat tegen. Zeker de moeite om op dvd te huren/kopen. |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 53 jaar, gepost op 20/02/2007 -  |
|
Nogmaals bedankt, sban89, maar sedert "Street With No Name" (1948) zijn er enorm véél films met infiltranten/mollen gemaakt. Keuze te over dus om "Infernal Affairs" een REMAKE te noemen, maar het was wel de film die als éérste met 2 cross-overmollen kwam opdraven. Toch wel origineel in het genre. Maar als je diep genoeg graaft zal je zien dat tegenwoordig iedereen van alles en iedereen pikt. |
|
 |
|
gezien door sban89, 19 jaar, gepost op 19/02/2007 - quotering: 8/10 -  |
|
ik zou u graag niet allemaal afbreken, maar infernal affairs is zelf een remake van een AMERIKAANSE film!!!met Richard Widmark!
Ik vond de film zelf boeiend zeer goed gevonden, twee molen! ik heb genoten van alle acteurs, al vond ik het einde wat minder
Zeer veel genoten van Dicaprio
Maar ik vond Jack Nicholson verbluffend, spijtig dat hij geen nominatie heeft gehad voor de oscars! |
|
 |
|
gezien door Stanliekoebrik, 28 jaar, gepost op 27/01/2007 - quotering: 6/10 -  |
|
met liefde gemaakt, het vakmanshap druipt eraf, maar wat een klote scenario zeg, medelijden met marty en daarom geen buis |
|