Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Paris, je t'aime

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Bruno Podalydès, Gurinder Chadha, Gus Van Sant, Joel Coen, Walter Salles, Daniela Thomas, Christopher Doyle, Isabel Coixet, Nobuhiro Suwa, Sylvain Chomet, Alfonso Cuarón, Olivier Assayas, Oliver Schmitz, Richard Lagravenese, Vincenzo Natali, Wes Craven, Tom Tykwer, Frédéric Auburtin, Gérard Depardieu, Alexander Payne, Ethan Coen met Maggie Gyllenhaal, Fanny Ardant, Juliette Binoche, Steve Buscemi, Eric Caravaca, Sergio Castellitto, Willem Dafoe, Marianne Faithfull, Ben Gazzara, Bob Hoskins, Camille Japy, Yolande Moreau, Nick Nolte, Natalie Portman, Gena Rowlands, Ludivine Sagnier, Rufus Sewell, Gaspard Ulliel, Leonor Watling, Jonathan Zaccaï, Gérard Depardieu, Hippolyte Girardot, Emily Mortimer, Miranda Richardson, Barbet Schroeder, Bruno Podalydès, Alexander Payne

Aantal berichten: 4 - 4 stemmen Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door largowinch, 32 jaar, gepost op 20/05/2007 - quotering: 9/10 -
Met veel verwachtingen en 5 vriendinnen naar Paris je t'aime gaan kijken was het plan, I love it when a plan works out :D De verhaallijnen van alle 20 de regisseurs en 16 quartiers in Parijs lijken in eerste instantie op los hangende soms wat overdreven zoetepraat maar iemand die Parijs kent en er meer dan en weekend is geweest kan zich perfect inbeelden wat er word bedoeld. Slechts enkele momenten en scènes deden mij fronsen on ongeïnteresseerd wegkijken en maar vaak kwamen flashback van mijn eigen leven erin terug. Wondermooi vond ik de kort films met de moeder die ver weg van de rijke 16e wijk van Parijs haar eigen kind moet in de kribbe laten om voor een "rijkeluiskind" kind hetzelfde slaapliedje gaat zingen, heel realistisch en typeren aan de huidige maatschappij. Ook de liefde van de moeder voor haar overleden zoontje waarin Dafoe de show terecht niet steelt maar de clou het feit is dat het zoontje tegen de moeder zegt dat ze terug naar zijn papa en zusje terug moet gaan deden mijn ogen tranen en bij het schrijven van deze tekst opnieuw. De menig keren waar een spontane glimlach op zelf gelach in de films terugkomt zijn te vaak om in detail te beschrijven maar als twee dikke Amerikanen door het beeld stappen met op het t-shirt geschreven "We are the world" ging er een lachsalvo door mijn lippen, subtiel. Alsook een ruwe bandiet die in de cel de bewaker smeekt hem uit de cel te halen omdat er 2 "gekken" bij hem in de cel zitten die 2 mimespelers zijn vind ik spitsvondig. Fils de mime :D De blinde jongen die de Amerikaanse actrice lopend door de stad leid en niet gezien heeft dat ze slecht aan het oefenen was voor haar auditie en het eigenaardige telefoongesprek deden mij ook glunderen. In het kort, zeer mooie verzameling film met diversiteit waarin elke kortfilm mij een film apart was die de moeite loont ernaar te kijken. Aan te raden aan iedereen die van film houd en bereid is na te denken. Ikzelf kan hem nogmaals zien om dingen te ontdekken die mij de eerste keer ontgaan zijn, misschien met nog enkele andere vriendinnen, open invitation. :D We’ll always have Paris
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 22/01/2007 - quotering: 6/10 -
Miniatuur-mozaiekfilm (de filmpjes duren nauwelijks 5 minuutjes) met Parijs in de hoofdrol. Een all-star-regisseurcast en heel wat acteurstalent, maar ook heel onevenwichtig en varierend van knap gemaakt tot vreselijk banaal of te gekunsteld. Interessant, maar niet essentieel.
gezien door markie, 31 jaar, gepost op 04/09/2006 - quotering: 8/10 -
Heel leuke film. Niet elk filmpje is even geslaagd ... Maar er zitten een aantal pareltjes tussen. Mijn favoriet filmpje komt van Wes Craven. Ook dat van de gebroeders Coen is zeer geestig, met een zeer grappige Buscemi. Het geheel is vertederend en zorgt er inderdaad voor dat je een warm gevoel van liefde ervaart: Paris, je t'aime.
gezien door freakyfry3000, 28 jaar, gepost op 30/08/2006 - quotering: 10/10 -
Liefde is nog nooit zo divers in beeld gebracht, een echte aanrader voor eenzame zielen... of koppels...

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact