|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 41 jaar, gepost op 25/04/2007 - quotering: 8/10 -  |
|
Iedereen moet de documentaire eens gezien hebben, vind ik. |
|
 |
|
gezien door Daysleeper, 25 jaar, gepost op 13/03/2007 - quotering: 3/10 -  |
|
Eindelijk, nog mensen die mijn mening zijn toegedaan. Ik heb medelijden voor alle studenten die dit de komende jaren op hun netvlies krijgen gebrand, want zij krijgen beslist al genoeg powerpointpresentaties in heel hun studentencarrière voorgeschoteld. En dat is 'An Inconvenient Truth' eigenlijk, niet meer of niet minder. Zwakke documentaire, met te veel moralisering gelul van een zekere Al Gore (mooie politieke 'propaganda', weinig subtiel echter). |
|
 |
|
gezien door kristvanma, 38 jaar, gepost op 12/03/2007 - quotering: 5/10 -  |
|
Ik ben het volledig eens met Ven; 'Belangrijke boodschap, zwakke film.'
Vooral de links naar Al Gore's privé leven zijn er inderdaad teveel aan en qua inhoud vond ik de documentaire ook wat samenhang missen...
(Persoonlijk vind ik de man ook niet bijzonder sympathiek... Allez, ik ga jullie laten, mijn 4X4 staat buiten te draaien, kwestie dat de airco al een beetje z'n werk gedaan heeft, toedeloe...) |
|
 |
|
gezien door Ven, 55 jaar, gepost op 08/02/2007 - quotering: 4/10 -  |
|
Belangrijke boodschap, maar zwakke film. |
|
 |
|
gezien door milieu, 56 jaar, gepost op 03/01/2007 -  |
|
Sinds jaren houd ik mij al bezig met dit onderwerp en probeer mensen en vooral de jeugd erop te wijzen dat het gegarandeerd verkeerd gaat als wij (de mens) gewoon doorgaan met het leven dat wij gewend zijn. Ik hoef U niet uit te leggen wat ik daarmee bedoel en of U mij nu wel of niet gelooft, wat in de film zichtbaar werd gemaakt weet ik al vanaf mijn 20e jaar, nu ben ik inmiddels 53 en of WE samen wel of niets doen maakt wel degelijk verschil en doen we niets, dan zullen we sneller de negatieve gevolgen hiervan moeten ondervinden en dan.........is het te laat. En voor al die mensen die het totaal niet serieus willen nemen zou ik zeggen: nergens iets vanaan trekken en gewoon stug doorgaan met alles wat we verkeerd doen en dan niet vreemd staan te kijken als Uw zoon of dochter vroeg of laat de vinger naar U wijst en U vriendelijk bedankt dat U haar of hem op een wereld heb gezet die U en wij leeg gehaald en vervuild achter laten, BEDANKT PA |
|
 |
|
gezien door Jan Vissers, 47 jaar, gepost op 29/11/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Deze documentaire mag er zeker zijn, en moet je gezien hebben.
Het is een samenvatting van de ecologische problemen rond de opwarming van de aarde. Het is geen fictie maar bewezen met metingen, die uitgevoerd werden door de beste wetenschappers ter wereld.
De 5 minuten in deze docu, die me voor altijd zullen bijblijven, gaat over het bestaan van de warme golfstroom, die onze streken verwarmen. Valt deze warme golfstroom weg, dan kan het in ons land in één jaar tijd veranderen in een klimaat zoals bijvoorbeeld in Alaska ????!!! |
|
 |
|
gezien door Sterretje, 35 jaar, gepost op 25/11/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Ik hoop dat deze film Amerika kan wakker schudden.
We moeten dringend werk maken van schonere technologieën om de CO2-uitstoot te verminderen, overal op de aarde, als we willen voorkomen dat ons klimaat compleet door elkaar wordt geschud.
Film is een medium dat mensen raakt, daarom is het een goed kanaal om boodschappen mainstream te maken.
Natuurlijk is film maar film, maar ik begrijp niet hoe Georges W. Bush erin geslaagd is de verkiezingen te winnen van deze intelligente, goedbespraakte en geëngageerde All Gore, die als persoon en als leider veel sterker overkomt dan GWB. |
|
 |
|
gezien door Wimskie, 47 jaar, gepost op 12/11/2006 - quotering: 7/10 -  |
|
Toch te Amerikaans gebracht met een politiek tintje. Gaat hij proberen president te worden in 2008 ? In elk geval is het een goed verteller. |
|
 |
|
gezien door Maximu5, 27 jaar, gepost op 02/11/2006 - quotering: 1/10 -  |
|
Niet zo moeilijk om met wat selectieve anecdotes om kijkers angst aan te jagen. OK, de 30 jaar geleden werd zwart op wit voorspeld dat er een nieuwe ijstijd op komst was. En 20 jaar geleden werd voorspeld dat er tegen nu nog nauwelijks bossen in Europa zouden in leven zijn door de zure regen. Nu wordt ons voorspeld dat de golfstroom zich zal omkeren. Even grote stemmingmakerij. In 25 jaar zullen wij naar deze film kijken en ons afvragen hoe we ons zo gemakkelijk hebben de daver op het lijf laten jagen. Ik koop de dvd om in 25 jaar nog eens te bekijken. |
|
 |
|
gezien door Hammer, 28 jaar, gepost op 30/10/2006 - quotering: 7/10 -  |
|
Zeer zeker verontrustend en meer dan onderhoudend. De film (docu) wordt zeer sterk opgebouwd met meer dan overtuigende argumenten. De bijna melige stukjes over Al's persoonlijke leven laten Guggenheim toe om ook even de kwalijke gevolgen van roken aan te halen. De link die tussen roken en de opwarming van de aarde gelegd wordt is geniepig, maar heeft eigenlijk geen plaats in deze docu.
Tegenwoordig zijn we het zo gewoon dat er niets dan fictie wordt getoond in onze zalen, vroeger was het dagelijkse kost. Dat deze film als een vreemde eend wordt onthaald, is daarom niet minder reden om iedereen aan te raden hem eens te gaan bekijken. |
|