| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 17/03/2008 - quotering: 2/10 -  |
|
Eén van mijn 7-huurfilms-per-week voor deze week. Ongeveer 65 minuten uitgehouden voor ik de dvd uit mijn machine pleurde. Romantisch bedoelde flauwekul maar toch vooral flauwekul. Yèk. En wat kwam Willeke V. daar doen ? Ook een grijpstuiver binnenhalen, natuurlijk. Wat een draak van een film !
|
|
 |
|
gezien door markie, 31 jaar, gepost op 17/09/2006 -  |
|
Deze film was saai ... Veel blabla voor niets ... En dat happy end ... jekkes! De Koreaanse versie was veel beter ... |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 21/08/2006 - quotering: 7/10 -  |
|
Goeie romantische films, ze zijn even zeldzaam als -ugh- nou ja, er zijn er gewoon zeer weinig. "City of Angels" was er eentje en nog iets recenter "The Notebook". Wel er komt er eentje bij in dat rijtje : "The Lake House" werkt als romance en voegt er nog een paar extra's aan toe : Bullock en Reeves hebben on-screen-charisma in overvloed (nog steeds!) en worden omringd door klasse-supports (Christopher Plummer, alweer en good old Willeke van Ammelrooy) . Mooie fotografie ook : Chicago in al zijn glorie en een goeie klankband. Kortom een meer dan behoorlijke prent. |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 29 jaar, gepost op 16/08/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Voor deze film ben ik naar Antwerpen gereden... Een romantische film, een van mijn favoriete acteurs (Keanu Reeves, al zie ik Sandra Bullock ook wel graag bezig), een intrigerende plot... Ik was enorm nieuwsgierig naar hoe men dat hele tijdgegeven in beeld ging brengen, hoe men de hele situatie ging oplossen,... Qua sfeerschepping is deze prent best ok. De cast was ook prima en er zaten zowaar wel enkele toffe vondsten in het verhaal... Alleen naar het einde toe werden er enkele fouten in het scenario gemaakt (mind the dates, meer ga ik niet zeggen...) en dat vind ik toch wel bijzonder spijtig... zeker omdat dat hele tijdgedoe een onzichtbare muur lijkt te vormen voor Keanu en Sandra... Maar anderzijds kan je het nuchtere denkwerk even aan de kant zetten en meeleven met deze twee mensen en de gevoelens die ze gaandeweg voor elkaar krijgen... En wie weet is het water tussen 2 jaar misschien dan toch niet zo diep en overwint de liefde ook hier alles? (ja,zelfs de mindere bedenkingen die ik hier maak? ;)) |
|
 |
|
gezien door danny15, 48 jaar, gepost op 14/08/2006 - quotering: 3/10 -  |
|
we vonden dit een eerder vervelende en vergezochte film,weliswaar met een goede cast,maar toch géén aanrader...en zeker geen 15 euro (2pers.) waard in de ciné. eventueel als huurvideo okéé |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 53 jaar, gepost op 05/07/2006 - quotering: 6/10 -  |
|
Na "Ring 1+2"-"Grudge 1+2" en "Dark Water" laat producer Doug Davison de Japanse spoken tussen hun haren ploeteren en zet z'n remakefestival van Aziatische films verder met Scorsese's "The Departed"("Infernal Affairs"(HK) en de deze Koreaanse "Il Mare"('00-Lee Hyun-seung). Na het succes van Braziliaan Salles in het water mocht Argentijn Alejandro Agresti opdraven om voor de magisch-realistische noot te zorgen(én nog zie ik het verband niet tussen Zuid-Amerikanen en Aziaten). Maar de sukkelaar kan weinig aanvangen met dit holder-de-bolderscript die zowel melodrama/sci-fi/sprookje als romance tegelijk wil brengen. Stupido!!! Dit had een schitterende remake kunnen worden, genre "Somewhere In Time"-"Ghost" of "Frequency". Maar fragiele Aziatische pareltjes zijn ook hier ongrijpbaar alhoewel éénmaal de tijdsparadox in je brein, "Lakehouse" helemaal géén slechte "twilightzone rom-com" is. Spijtig moeten enkele universele thema's(familie o.a.) de baan ruimen voor de allesomvattende ROMANTIEK. Bullock met haar ree-oogjes is o zo schattig en voor Mr. Anderson heeft time-travel zeker géén problemen. Nou, goed zonder meer...én alwéér met een bus. Die 2 kunnen het blijkbaar niet laten. Toch kwam ons het oorspronkelijk "Koreaanse happy-end" voor de ogen...en zut. Ga maar zien en probeer "Il Mare" mee te pikken op DVD. Bedankt |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|