Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Een ander zijn geluk

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Fien Troch met Ina Geerts, Johanna Ter Steege, Natali Broods, Peter Van Den Begin, Jan Decleir, Johan Leysen, Josse De Pauw

Aantal berichten: 43 - 42 stemmen - Gemiddelde: 79%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2  -  3  -  4  -  5
gezien door klausken, 39 jaar, gepost op 15/10/2008 - quotering: 8/10 -
Heb de meeste kritieken gelezen. Vind de gemiddelde cotering terecht. Heb heel veel genoten van de photography. Het tempo zat heel strak. Acteerprestaties uiteraard goed. Weinig close-ups en veel widescreen motion wat (hopelijk) wijst op een eigen stijl. Filmisch geen amateurisme te bespeuren. Algeheel scenario boeide en had verrassende wendingen. - Had soms moeite om bepaalde scenes geloofwaardig te vinden (het ongeloof van de politieman tegenover een paniekerige vrouw??). Had een typisch stijl : traag, verschillende verhalen die met elkaar verweven worden om dan toch in een open einde te vallen : miste dat extra beetje creativiteit om de film een plot te geven evenwaardig aan gans het verhaal. Iets wat ik ook "Any way the wind blows" van Barman verwijt. Ik raad je de film van Michael Haneke eens aan "Caché". Een stijl die je wel zal bevallen maar met een prachtig plot. Laat mij eens weten wat je ervan vind (mailadres onderaan) Kortom : ik heb genoten en jij hebt er een herinnering bij!! Meer moet niet. Heb nog een vraagje Fien : Wooww ; is dat op video opgenomen en dan op 16 mm gezet? Of heb je deze op pelicule gefilmd? Graag een seintje? : n.rahoens@pandora.be
gezien door Temmerman Ann, gepost op 29/03/2006 - quotering: 10/10 -
Ik vond het een van de beste nederlandstalige films ooit,zowel de inhoud als de acteerprestaties
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 24/02/2006 - quotering: 4/10 -
Ook ik sta verstomd van alle lof dat dit debuut toegeworpen krijgt. In hetzelfde bedje ziek als zijn Amerikaanse zusje "Me,you and everyone we know" : een zeer interessant uitgangspunt dat ongetwijfeld een goede film had kunnen opleveren, maar once again wordt er meer aandacht besteed aan verpakking dan aan inhoud. Fien Troch's stijl is 75 procent David Lynch en 25 procent Sofia Coppola, maar dan jammer genoeg net iets te weinig talent (of ervaring) om de hoog gelegde lat te halen. at nu rest is een soort slechtgemonteerde freakshow met een aantal personages die "Amores Perros"-gewijs vaagweg iets met elkaar te maken hebben, jammergenoeg worden die totaal niet uitgewerkt en raakt het geheel kant noch wal. Sporen van talent, ja, dus Fien volgend project liefst wat sterker verhalend...
gezien door jim - Koekelare, 52 jaar, gepost op 24/02/2006 - quotering: 4/10 -
Weeral bewezen dat je de rescencenten niet of slechts gedeeltelijk mag geloven. deze film die de hemel werd ingeprezen heeft me echt ontgoochteld : langdradig, onsamenhangend, en die muziek met die luide guitaarsolo's : waar noig gehoord, gewoon plagiaat. Wat een zeer goed thema kon zijn is al te flauw uitgewerkt. Fien , nog wat naar school gaan meiske...
gezien door Pjotr Ugrumov, gepost op 02/02/2006 - quotering: 6/10 -
Het ambitieuze opzet van de jonge cineaste is lovenswaardig. Spijtig genoeg slaagt de film niet in zijn opzet om 'la condition humaine' te schetsen aan de hand van een drama met een vluchtmisdrijf. De film gaat gebukt onder een gebrek aan dramaturgische vertelkracht. De scènes zijn te veel een schematische, nevengeschikte opsomming van ellende en verdriet. In Aristoteles' baanbrekende studie Poetica, waarin hij de grondregels van de tragedie uit de doeken doet, heet zoiets 'episodisch'. De kortfilms 'Maria' en 'Woow' waren ook gekenmerkt door de afwezigheid van een typische plotstructuur, maar in deze films was daar geen nood aan. Mijn vrees dat Fien Troch de overstap naar de 'feature film' moeilijk zou verteren is spijtig genoeg bewaarheid geworden: een langspeelfilm heeft nood aan sterke verhaallijn. Een verhaal is geen opsomming van feiten. Fien Troch zou zich beter beperken tot het regisseren van films en het scenario overlaten aan anderen...
gezien door Caro, 27 jaar, gepost op 20/01/2006 - quotering: 2/10 -
Na alle veelbelovende recenties: een tegenvaller van formaat! Onuitgewerkt, langdradig, ... Spijtig
gezien door Sterretje, gepost op 17/01/2006 - quotering: 4/10 -
Gezien de goede commentaren in de pers had ik toch echt meer van deze film verwacht. Ik vond hem saai, banaal gecast en geacteerd en het verhaal flinterdun.
gezien door wolfgang, gepost op 30/12/2005 - quotering: 6/10 -
Met een sterker scenario had dit een voltreffer kunnen zijn. In ieder geval verfrissend in vergelijking met wat we gewoon zijn van Vlaamse films. Ondanks de low budget benadering was de uitstraling er wel en zat ook de acteursregie wel goed, alleen schortte het aan inhoudelijke invulling. Het scenario liet geen climax toe.
gezien door grauwels saskia, gepost op 27/12/2005 - quotering: 8/10 -
Zeer goede film met een verrassend einde
gezien door Pieter Vermeersch, 19 jaar, gepost op 20/12/2005 - quotering: 8/10 -
Na een reeks kwalitatieve kortfilms, het langspeelfilmdebuut van Fien Troch, en het mag gezegd, het is een schot in de roos, een prachtig verhaal met sterke vertolkingen. Een zeer sterke Vlaamse film, met een uitgewerkt verhaal dat je meesleept in het binnenste van de personages. 8/10

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact