|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 03/09/2008 - quotering: 9/10 -  |
|
Omdat ik de laatste tijd meer rotzooi dan iets anders te zien krijg (worden er nog wel goeie films gemaakt ? Moet je nog voor iets je huis verlaten en de donkere zalen van de bioscopen betreden ?) met het nodige voorbehoud aan deze - lange - zit begonnen. Maar die reserve is onterecht. De film komt wat traag op gang maar het verhaal wordt vakkundig en boeiend verteld en de acteurs zijn geweldig (wie is die Gould ook weer ?). Zellweger en Crowe zijn gewoonweg SUPER. En allemachtig, wat is BOKSEN toch een dankbare sport voor de cinema. Wie zit er niét op het puntje van zijn/haar stoel bij deze grandioze beelden ? Kortom, om het met een boutade te zeggen : gewoonweg uit-ste-kend amusement voor groot en klein. 100% Vakwerk... |
|
 |
|
gezien door Jolly Good, gepost op 18/10/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
Laat deze film lekker voorspelbaar zijn, met een happy end waar je reikhalzend naar uitkijkt ! Goeie cinema behoeft geen sex, gratuit geweld of overdonderende special effects. Howard raakt onze harten, doet ons beven van angst, nagelbijten van stress en juichen van geluk als zijn allround superheld de zege behaalt. Verdeelde kritieken hielden mijn verwachtingen over deze film op een laag pitje. Ik vraag deemoedig vergeving ... Zelf geen sport-liefhebber, en als vrouw al helemààl geen boksfanaat, ben ik desondanks letterlijk bijna uit mijn stoel gemept van spanning. De boks-scènes zijn zo subliem dat de andrenaline andermaal door mijn lijf giert bij de herinnering. Het publiek zit massaal op de punt van de stoel én op de rand van een nervous breakdown. Prachtig toch ? Driewerf hoera voor Howard, Crowe & Co. Eens benieuwd wat de Academy ervan vindt. |
|
 |
|
gezien door Lieve S, gepost op 16/10/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
fantastisch. zeker kijken. |
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 39 jaar, gepost op 10/10/2005 - quotering: 8/10 -  |
|
Gemengde gevoelens. Enerzijds bewondering voor deze man, die ons een mooie les geeft over wat een familie hebben betekent. Anderzijds een beetje voorspelbaar allemaal, wie gaat er immers een film maken over een loser? Russell Crowe loopt over van charisma. Was dit slechts een dokwerker of doet Russell er een schepje bovenop? |
|
 |
|
gezien door Yannick, gepost op 09/10/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
erg goede film, al is het idee achter de film sterk gelijkend op dat van de film Seabiscuit ... |
|
 |
|
gezien door Albert, gepost op 06/10/2005 - quotering: 8/10 -  |
|
Mooie beeldjes. Verhaal heeft iets. Toch is er iets dat mist om er een echte topfilm van te maken. Magie tussen Russell Crowe en Renée Zellweger ontbreekt. |
|
 |
|
gezien door Tony Reniers, gepost op 03/10/2005 - quotering: 8/10 -  |
|
Prachtige film,al zijn de gevechten in de ring soms wat te doorzichtig (Crowe laat te opmerkelijk zien dat hij niet kan boxen!) De schrijnende armoede die sommige sportmensen zich getroosten om de top te bereiken wordt zeer goed weergegeven. Toch een aanrader! |
|
 |
|
gezien door Schoeters Guy, 34 jaar, gepost op 28/09/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
Meeslepende film die vooral kan buigen op schitterend acteerwerk. Hier wordt over gepraat in maart bij de oscars!!!! |
|
 |
|
gezien door goor dries, 16 jaar, gepost op 25/09/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
gewoonweg zalig |
|
 |
|
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 23/09/2005 - quotering: 10/10 -  |
|
Wel kijk eens aan, het was een beetje voorspelbaar natuurlijk wie hier allemaal op zou zitten zeiken, Howard is nu eenmaal dé pispaal van de "echte" filmkenner,maar wij -de filmfreaks- weten na uitstekend entertainment als "Beautiful Mind", "Parenthood" of "Backdraft" wel beter. Awel, om streekgenoot Filip K. te citeren : een welgemeende f*** you! "Cinderella Man" is een met uiterste vakkennis gemaakte prachtfilm geworden. Crowe pakt nog maar eens uit met een huzarenstukje, Renée Zellweger en vooral Paul Giamatti ("Sideways") zijn zo mogelijk nog beter. De boksscenes zelf kunnen moeiteloos naast het beste (en da's heel wat)uit "Raging Bull" of "Ali" staan. Maar meer nog dan een boksfilm is dit een poetische tekening van "The Great Depression" of de grote Amerikaanse crisis uit de jaren '30 geworden. Emo-cinema van de bovenste plank! |
|