Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Crouching tiger, hidden dragon

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs

Een film van Ang Lee met Chow Yun-Fat, Michelle Yeoh, Zhang Ziyi

Aantal berichten: 15 - 14 stemmen - Gemiddelde: 90%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 09/10/2008 - quotering: 10/10 -
Overweldigend, wat een pracht van een film. Het charisma van de acteurs is van zo'n niveau dat je als kijker nietig en vol ontzag zit te kijken naar zoveel talent. De beelden, de muziek, de zalige choreografie van de 'gevechtsdansen', ik ben betoverd door dit juweel! Een sprookjesachtig heldenverhaal volgens het aloude recept maar tijdloos is het absoluut. Kijken naar deze film is als het consumeren van een excuise gerecht, verrijkt met de diepste keukengeheimen van een meesterkok.
gezien door Filmliefhebber, 30 jaar, gepost op 31/08/2008  -
Ik moet mijn mening van goed 5 jaar gelden herzien: dit is een absoluut meesterwerk. Wat "Seven Samurai" in de jaren '50 betekende voor de actiefilm doet "Crouching Tiger, Hidden Dragon" voor de actiefilm in de 21ste eeuw. Onwaarschijnlijk spetterende actie. Staat in mijn top 10 allertijden
gezien door Van Oosterwijck Bart, gepost op 22/03/2004 - quotering: 8/10 -
Een topfilm als je van het genre houdt. Misschien wat traag voor ons, westerse filmfanaten; maar echt wel de moeite waard!
gezien door Filmliefhebber, 30 jaar, gepost op 04/06/2003 - quotering: 10/10 -
Wat een ontgoocheling is deze film, en één van de meest overschatte films van de laatste jaren. de actiescènes zijn best spectaculair, maar het geheel komt traag en saai over. Dan had zelfs 'Iedereen beroemd' die oscar kunnen krijgen.
gezien door Kristof, gepost op 15/06/2001 - quotering: 8/10 -
Precies een dubbelaflevering van 't Circus van Monaco. Leuk en best wel meeslepend. Michelle Yeoh speelt ingetogen en tegelijk heel sterk. Wel gigantisch overroepen. Misschien is het gewoon niet mijn type film ... maar 'k vind 'em wel kunstig :-) Een goed volstaat.
gezien door Maaike, gepost op 01/06/2001 - quotering: 10/10 -
Schitterend! Terecht gewonnen van Iedereen Beroemd (die ik nochtans ook fantastisch vond). Een film waar je over blijft dromen, het chinees heeft een raar effect die eerste minuten en dat is even wennen, maar algauw zit je verstrengeld in het verhaal en let je al lang niet meer op het taaltje dat die mensen spreken. De boom-scene is één van de mooiste scènes die ik ooit heb gezien! schitterend!!
gezien door Lars, gepost op 18/04/2001 - quotering: 10/10 -
Ken je die soort films die nog een paar dagen door je hoofd spoken ? Dit is er zo een.
gezien door hanske, gepost op 05/04/2001 - quotering: 8/10 -
Goede film met spectaculaire actiescènes en een spannend verhaal. Ondanks het feit dat het om een typisch chinees verhaal en chinese film gaat toch perfect toegankelijk voor westerse mensen.
gezien door Junkfood, gepost op 23/02/2001 - quotering: 8/10 -
gewoon goed, omwille van het verhaal en de mooie beelden... en de speciale effecten lijken in het begin stom maar passen toch wel bij de sfeer van de film. vrij toegankelijk voor een Oosterse film. ik vrees dat 'Iedereen Beroemd' niet kan winnen van deze mooie Chinese film in de categorie 'beste buitenlandse film'...
gezien door WINNETOU, gepost op 29/12/2000 - quotering: 10/10 -
Nadat de eindgeneriek verscheen moest ik nog minutenlang bekomen in mijn bioscoopzetel... WAT EEN FILM !!! Ik som even op : schitterende en héél sympathieke personages (ik smolt, gewoon), prachtige decors, magnifieke muziek, van de allermooiste landschappen die ik ooit heb gezien, knappe (en of) actrices en acteurs, GIRL POWER à volonté, ongelooflijke gestyleerde gevechtsscènes met waanzinnige achtervolgingen TOT IN DE TOPPEN VAN DE BOMEN. Bovendien : zéér toegankelijk voor een Chinese film (ik heb het al vaak anders geweten). Hoe maak mag je tegenwoordig nog (o)verbluft de cinema verlaten ?

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact