Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

The ninth gate

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs

Een film van Roman Polanski met Johnny Depp, Emmanuelle Seigner, Lena Olin, Frank Langella

Aantal berichten: 9 - 9 stemmen - Gemiddelde: 63%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 04/09/2008 - quotering: 1/10 -
Een boek schrijven ? Niet zo makkelijk... Een boek verfilmen ? Niet zo makkelijk... Maar van een slécht boek iets anders maken dan een SLECHTE FILM = onmogelijk. Op dit ogenblik ben ik, voor de 2e keer in 10 jaar, "De Club Dumas" aan het lezen. 10 Jaar geleden vond ik er al niéts aan maar omdat smaken kunnen veranderen besloot ik dit boek nog een kans te geven. De Club Dumas werd geschreven/verzonnen/in mekaar gepleurd door Arturo Pérez-Reverte, een Spaanse journalist/schrijver. Het is een gekluts van jewelste en het doet me denken aan het slechtste van (bv) Umberto Eco. Je pluimen opblinken met allerlei onzin om toch maar te laten zien hoe slim en belezen je wel bent. En ik heb het nu over "De mysterieuze Vlam van Koningin Loana" waarin ik tot op blz 269 was gesukkeld voor ik dit onding vol afkeer van me afgooide : YEK ! In werkelijkheid is Eco...ZIELIG : zo (moeten) stoefen met dingen die hij ook maar opzoekt. Het boek hangt aaneen van/met voetnoten & illustraties ; een kat vindt er haar jongen niet in terug. "De Club Dumas" ? Welja, dat is namelijk het boek waarop "The Ninth Gate" losweg is op gebaseerd. In het boek zélf (El Club Dumas) komt er nog een enorm deel (wartaal ?) over Alexandre Dumas "père" en een aantal van zijn geweldige boeken maar dit alles te verfilmen was natuurlijk een brug te ver. De "Belagers" heetten er trouwens Rochefort en Milady en de 4 Musketiers zijn alom tegenwoordig. R. heeft een litteken in het gezicht, Milady een tatouage op haar onderrug (!). Niet van een zichzelf verslindende slang maar van een Franse Lelie. Bovendien vindt Pérez-Reverte het ook nog nodig om een beetje met de voeten van de lezer te gaan spelen (zie Eco). LUCAS Corso (waarom "Dean" in de film ?) krijgt de hoofdrol maar een paar keer wordt er verteld vanuit een onbeduidende ik-figuur die voor de rest geen rol toebedeeld krijgt. Deus ex machina ? En zeggen dat ik voor dit boek in '97 990 BF neertelde ! (Het etiketje kleeft er nog op). Van dezelfde schrijver ligt dan hier nog "Het Trommelvel" voor me (La Piel del Tambor) en "Het Paneel van Vlaanderen" (La Tabla de Flandes). Tja, er zijn door allerlei bezetters, onder wie de Spanjaarden, nogal wat kunstwerken naar de Heimat gesleept. Zodra ik tijd vind ga ik die turven ook eens aanvallen. De film zélf ? Ok. Van de 1e illustratie uit het boek dat ze in de film laten zien zit het al verkeerd : de boogschutter-in-de-wolken heeft namelijk een LEGE pijlenkoker in het 1e boek. Johnny Depp ? Staat erbij voor spek en bonen, pathetisch gewoon. En over Seigner/Mevrouw Polanski zal ik maar zwijgen zeker ? Let wel : in het boek gaat het om een meisje van 18-20j, voor zover Corso het kan inschatten. Deze film is een BELEDIGING. Dat het boek niet wordt gevolgd : ainsi soit-il maar zelfs de vereenvoudigde, dus verfilmde versie is je reinste flauwekul.
gezien door marCCo, 39 jaar, gepost op 05/08/2005 - quotering: 8/10 -
Vrij rommelige prent van Polanski, die hier zijn "Rosemary's Baby" nog eens dunnetjes overdoet. Gelukkig is hier alweer een schitterende Johnny Depp die de meubels komt redden en als bonus de verukkelijke Miss Polanski (Seigner)...
gezien door Filmliefhebber, 30 jaar, gepost op 10/05/2003 - quotering: 8/10 -
Onderhoudende en sfeervolle dedectivefilm met een goed Johnny Depp in de hoofdrol.Echt origineel is het allemaal niet, maar wens je een onderhoudende filmnamiddag of -avond dan zit je wel goed met 'The Ninth Gate'
gezien door evelyn, gepost op 07/12/2002 - quotering: 10/10 -
the ninth gate : een mooie film , spannend & met johnny depp ...
gezien door Veronique Van Peer, gepost op 17/11/2002 - quotering: 10/10 -
The ninth gate is ne keigoeie film, kvind echt een goe verhaal !! Johnny Depp is gewoon ne klasseacteur en da ziede weer in deze film !! (hij wordt wel veel bewusteloos geslage ochareme !! maja) fans van Johnny Depp moete zeker ook naar Sleepy Hollow gaan kijke waar dattem nog veel beter is (ook et verhaal is keiiiiiiiigoe) en naar from hell moete ook is zien !! conclusie: film (verhaal) is mega, Johnny Depp is nog veel beter
gezien door jj, gepost op 03/06/2001 - quotering: 2/10 -
EEN SAAIE FILM! Neem de grootste teleurstelling die je al gehad hebt maal 2000, en je bent nog niet eens in de helft! Natuurlijk goeie acteerprestaties van Johnny Depp. Langdradige, saaie film...
gezien door Koen Van Hooimissen, gepost op 19/10/1999 - quotering: 10/10 -
Steengoed. Een van de beste films van het jaar voor mij. De suspence en lichte intrige in de film zijn subliem en zeer fijn. Daar hij toch satanisme vertoont is hij echt niet beestachtig, maar juist suptiel en verfijnd. Zoals het een echte duivel behoort en bekoort! Spannend tot op de laatste seconde.
gezien door P., gepost op 14/09/1999 - quotering: 6/10 -
Ik snap het niet echt hoor, zo'n twee uur een zoektocht naar een raadsel volgen, en dan nog niet weten wat er met de hoofdpersoon gebeurd. En vooral: Wie of wat is 'engeltje' Green Eyes?
gezien door jean-marie smets, gepost op 04/09/1999 - quotering: 2/10 -
dat luske aan zijn stoel bleef plakken is zeker omdat zijn staart erin verward raakte en zeker niet van de spanning, rotslechte film.

Film - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact