|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door winnetou, 50 jaar, gepost op 07/09/2008 - quotering: 5/10 -  |
|
Goed idee, ongeloofwaardig gebracht, verschrikkelijk irritante "acteurs"... Het immer-kwebbelend "Heather"-personage helpt, voor mij, de film vakkundig om zeep. Ik dacht dat de beelden voor zichzelf gingen spreken. Men had beter die meid wat minder "tekst" gegeven ; bovendien herhaalt ze alles nog 2/3/... X ! Er is ook goed nieuws : de film duurt niet eens anderhalf uur ! |
|
 |
|
gezien door Ruud Robeyns, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Een typische film waar je ofwel voor bent ofwel tegen. Ikzelf vindt hem geniaal. Het werken met de handcamera geeft je het gevoel dat het echt gebeurd is, zeker niet de acteerprestaties onderschatten, en het schitterende einde (al zal niet iedereen dit vinden). Je krijgt de eigenlijke heks, of wat het ook is, nooit te zien. Daarom wordt je ondergedompeld in mysterie en spanning. Het einde is de perfecte afsluiter voor zo'n verhaal. De link leggen naar het begin van de film, en kopke laten werken. Knap werk! |
|
 |
|
gezien door Umans Geert, gepost op 28/11/2002 - quotering: 10/10 -  |
|
Blair witch is de beste film op gebied van onverspelbare afloop. Spanning tot de laatste minuut en het heeft wel iets dat dit gebaseerd is op ware feiten. Er is dus toch iets mysterieus...... |
|
 |
|
gezien door Sick boy, gepost op 27/04/2002 - quotering: 8/10 -  |
|
Voor de mensen die deze film slecht vonden geef ik dezelfde commentaar als bij 2001. Lees het boek. Ik heb eerst het boek gelezen en dan de film gezien en goedkeurt. Als je geen voorafgaande informatie hebt zal je er weinig aan hebben. |
|
 |
|
gezien door (¯`·._.·[¶The_Black_Albino¶]·._.·´¯), gepost op 03/04/2002 - quotering: 4/10 -  |
|
In zeker opzicht een absoluut onoriginele film. Ik zou zo zeggen, kijk eens naar 'Cannibal Holocaust' en je weet wat ik bedoel : het concept van de gevonden banden met de film-in-de-film, de closu-ups van angstige gezichten (deed me sterk denken aan 'Les passions de Jeanne d'Arc' van Dreyer uit 1928), de trage spanning en zware muziek... absoluut helemaal niet origineel. Het verschil met Cannibal Holocaust is dat die film je pas echt bang maakt, en je nog veel meer met het gevoel zit van 'is DIT echt gebeurd?' . |
|
 |
|
gezien door zita, gepost op 31/03/2002 - quotering: 2/10 -  |
|
jeee was dat even saai!ik erger me aan deze film. 3 vrienden gaan op stap zitten elkaar voortdurend uit te schelden , een paar vreemde gebeurtenissen en dat is het! en dan nog zo een onnozel stom einde en een beeld dat gefilmd is door een acterbakse amateur(als we die wel amateur kunnen noemen) |
|
 |
|
gezien door jo, gepost op 16/04/2000 - quotering: 10/10 -  |
|
Ik durf niet gaan wegens té bang van griezelfims, hoewel het hier een must is hé. Maar in 'lost highway' had ik het ook al zo kwaad... Tja... |
|
 |
|
gezien door jess lycoops, gepost op 13/02/2000 - quotering: 8/10 -  |
|
Zeer goed consept, ook al is er niets te zien tijdens de film. Angstaanjagend, omdat je niet weet waar je bang voor moet zijn. Het einde maakt de film alleen maar onbegrijpelijker, het zal de bedoeling geweest zijn. |
|
 |
|
gezien door Sweet, gepost op 05/02/2000 - quotering: 8/10 -  |
|
Ik vond 'The blair witch project' een uiterst originele film. Je hebt de ganse tijd het gevoel dat je samen met deze jongeren op pad bent. Het feit dat werd gezegd dat deze jongeren hebben ingestaan voor het ganse camerawerk maakt het geheel nog beklemmender... je weet immers dat ze helemaal alleen zijn. Prachtig projekt, dat spijtig genoeg maar één keer kan worden gedaan ! |
|
 |
|
gezien door andre vancraeynest, gepost op 03/02/2000 - quotering: 2/10 -  |
|
vervelend veelal in het donker afspelende film met hotsende camera. Van een amateurfilmer zou men zeggen dat hij zijn toestel moet leren vasthouden en er niet moet mee schudden. Vervelnd |
|