|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door Spiers Filip, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Warme, menselijke film over de rauwe wereld van drugskoeriers. Vervalt niet in clichés van geweld - er valt geen enkel schot - of anderzijds sentimentaliteit. Knappe prestatie van Catalina Sandina Moreno. 7,5/10 is te weinig, zodoende 10/10 |
|
 |
|
gezien door Michel Tavernier, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Prachtige film ! Uitmuntende acteerprestatie door de actrice die Maria speelt ! Beslist een aanrader ! Plan nadien in ieder geval geen etentje.. Jammer genoeg is dit nog steeds de werkelijkheid en wordt de armoede in de wereld nog steeds misbruikt om mensen uit te buiten (prostitutie en drugs) |
|
 |
|
gezien door vera, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Film die je gestaag meezuigt in een rauwe realiteit. Vooral de scène van het doorslikken van de drugzakjes gaat door merg en been. Sereen, geloofwaardig, goed opgebouwd en mooi gedoseerd verhaal. Zonder overdreven pathos of geweld. Het hoofdpersonage dwingt respect en begrip af. |
|
 |
|
gezien door tim breckort, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -  |
|
het verhaal trekt op niets, dit kan jos van oosterijk, en die is nochthans in belgie geboren, ook |
|
 |
|
gezien door karel ameye, 51 jaar, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Natuurlijk is het gegeven dunnetjes. Maar de film zuigt je werkelijk mee in de realiteit van Noord-Zuid tegenstellingen...en doet je nadenken over "criminaliteit" |
|
 |
|
gezien door thi_jim, 22 jaar, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Een prachtig, zeer goed opgebouwde film met een dubbelzinnig, open einde... daar hou ik wel van! Tevens een prachtprestatie van de hoofdactrice "Catalina Sandino Moreno"... ze heeft echt wel indruk gemaakt! Het is een film waar je daarna toch even bij stilstaat... ik althans toch... Ik heb er ondanks het triestiege verhaal een goed gevoel aan over gehouden, in die zin dat ik met volle teugen genoten heb van deze film en dat ik op elk moment zeer intens meegeleefd heb met de personages... Ik zou dus zeggen: als je twijfelt om deze film te gaan zien, zou ik bij deze geen 2 keer meer nadenken! PS: ik heb de film via via al op dvd gezien. Ik betwijfel echter wel dat deze film in veel Belgische zalen te zien zal zijn, ondanks de toch niet onbelangrijke prijzen, waaronder Zilveren Beer voor beste actrice en 'Best First Film' op het filmfestival van Berlijn. |
|
 |
|
gezien door Hans, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Een goede film die je meetrekt in het leven van een arm meisje die een drugsmokkelaar wordt en probeer te overleven. |
|
 |
|
gezien door jef, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Knappe film. |
|
 |
|
gezien door Mike van Bavel, 38 jaar, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Film begint wervelend en veelbelovend, op het einde begint hij echter een beetje "te hinken". De spanning is dan ook al een tijd verdwenen... Knappe acteerprestatie van een knappe actrice :) |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 53 jaar, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Maria(Catalina Moreno)is een jonge Columbiaanse meid. Het meisje offert zich de godganse dag op voor haar zielsarme familie en is zwanger. Moet er nog zand zijn om hier een hemeltergend melodrama van te maken? Néé zei regisseur Joshua Marston, en hij draaide meteen een boeiend docu-drama over Maria, de eigenzinnige ezelin(drugkoerier). Onze niet-maagd Maria slikt een 20-tal drugcapsules en smokkelt ze naar de US. Marston tekent dan ook méér het portret, de motivering en de psychologische impact voor de "heldin" dan de "drugstory" zelf. De koud-documentaire aanpak draagt bij tot een boeiende prent die oorspronkelijk een tv-film was voor HBO (Amerikaans tv-betaalkanaal). Grandioze vertolking van Mondeno die de titel méér dan waar maakt. NEO. |
|