|
1
-
2
-
3
|
|
 |
|
gezien door elisabethfrancet, 38 jaar, gepost op 10/10/2008 - quotering: 9/10 -  |
|
Zeer pakkende en schrijnende schets van een onmogelijke liefde, door de 'mooie beelden' en de 'onbezorgde liefdesscenes' ietwat losser en oppervlakkiger ogend dan de modale Loach-film, maar hij laat de aandachtige kijker zoals altijd subtiel het achterste van zijn tong zien. Een film met een boodschap, een film die voor ieder die met 'de onmogelijkheid van een liefde' ooit te maken gehad heeft, ongeacht of het nu omwille van cultuurverschillen, achtergrondverschillen,...te maken heeft, heel herkenbaar is. Een goedgemikte pijl van Cupido in de gedaante van Loach deze keer.
Eén minpunt (persoonlijk): de film ware nog beter geweest als het niet 'eind goed, al goed' geweest was. |
|
 |
|
gezien door Steve Van de Zande, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -  |
|
benik de enigste die deze film heeft gezien??? Dit zoog toch??? Waarop geven ze nog geld aan zo'n films?? Stom voorspelbaar cultuurverschillende liefdesdrama. Been their done that zegt men dan enje mag er nog zoveel mogelijk neukscènes tussen steken as je wilt als de camera slecht beweegt ben je er niks mee. Nooit meer van men leven ga ik nog ken loach gaan bekijken. En rob stop met zagen cinema is entertainment en met veel geld smijten en geen soap bekijken. OK???? |
|
 |
|
gezien door Tuinman, Sonja, gepost op 07/04/2006 - quotering: 6/10 -  |
|
Ik was er niet kapot van. Er is helemaal geen magie tussen de 2 hoofdpersonen, dus waarom ze nu zo nodig de hele boel op stelten zetten blijft mij een raadsel. De vrijscenes zijn slecht verbeeld, het lijkt meer op vrij worstelen. Je kunt merken dat ze het allemaal alleen maar voor de film moeten doen, maar hartstocht, warmte of erotiek, nee. Verder is dit onderwerp, de cultuurclash, al zo vaak en beter vertoond. |
|
 |
|
gezien door Tess Van Deynse, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Deze film is op een sobere en realistische manier gemaakt, want het verhaal komt precies over zoals in echte situaties. Ondanks het dramatisch verhaal, komt de film een beetje luchtiger over dan de andere Ken Loach films. Maar hij maakt steeds goede films in dat genre! Een aanrader! |
|
 |
|
gezien door Guy Boschmans, gepost op 07/04/2006 - quotering: 4/10 -  |
|
Movieman, jij drukt precies uit wat ik denk. Na Sweet Sixteen stond ik te popelen om deze film te zien en ik ben sterk ontgoocheld. Zoveel clichés en zo voorspelbaar, zonde! Allen naar "Gegen die Wand" gaan zien, die behandelt voor hetzelfde deel hetzelfde onderwerp maar in alle opzichten beter. |
|
 |
|
gezien door sille, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Super film....en realistisch!!!ik heb ook al in zo een gelijkaardige situatie geweest en de emoties die weergegeven worden...ja zo is het ook in het echte leven |
|
 |
|
gezien door Tine, gepost op 07/04/2006 - quotering: 6/10 -  |
|
Best ontspannend filmpje, maar nogal vrijblijvend. Ik kan de liefde niet voelen, het grijpt me helemaal niet aan. |
|
 |
|
gezien door Delphine, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Lang geleden dat ik een zo mooie film heb gezien. Een verhaal over de liefde, over verschil in culturen... Er zat echt een verhaal in, je opent je ogen, je leert dingen bij. Een aanrader ! |
|
 |
|
gezien door Tine Vanveerdeghem, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Mooie film, aangenaam om naar te kijken, maar.. bezorgt je achteraf geen 'wauw-gevoel' waarbij de film nog nazindert... Laat ons zeggen: anderhalf uur ontspannende cinema! |
|
 |
|
gezien door joe, gepost op 02/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Typische Ken Loach film. Brengt de de sociale en maatschappelijke problemen op een sublieme wijze in beeld. De godsdienstige, culturele en morele verschillen tussen 2 culturen worden op een mooie manier vertolkt. Zeker één van de beste Ken Loach films. |
|