|
1
-
2
-
3
-
4
-
5
|
|
 |
|
gezien door vincent verschueren, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Eerlijke, oprechte cinema, wars van trends of tijdelijke hypes. Rommel als "Anyway The wind Blows" en "Ellektra" krijgen hiermee meteen lik op stuk: 15.OOO mensen zagen op 1 weekend tijd deze film, ondanks negatieve kritiek (van weer jonge filmcritici die denken dat alles hip & flashy moet zijn) en zo goed als geen interview, terwijl Meneer Barman voor zijn nihilistische rommel wél elk blad over de vloer kreeg en ocharme 7O.OOO bezoekers over de vloer kreeg op 6 maanden tijd^. Lieven Debrauwer is een integere cineast. Met oog voor menselijke problemen. Deze film zal later wel naar waarde geschat worden, denk ik dan maar. Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf maar 25, zou dus eerder Barman & Co 'cool' moeten vinden dan dit...ik weet gelukkig wel beter! |
|
 |
|
gezien door hanne christens, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
geweldige film! alleen het einde kon beter!... maar echt uitstekende film!!! |
|
 |
|
gezien door christine vandevijvere, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
ik ben gistern met mijn ma de film gaan bekijken(55j en 78j). we waren heel sterk onder de indruk het was fantatisch.alhoewel we beide zeen emotioneel zijn hebben we toch geenraan moeten laten.maar toch zit er een mooi moraal in het verhaal uit het leven gegrepen.PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!! jammer dat an petersen dit niet heeft mogen meemeken.alle acteurs waren beter dan best!!!!!!!!!!!!!!! |
|
 |
|
gezien door pieterc, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -  |
|
neeneen, niet iedereen die deze amusementsfilm slecht vindt doet dat omwille van het zogenaamde gebrek aan "trendyness" of "flashyness". Ikzelf heb een rothekel aan die hippe films van de laatste jaren. (Ik baal, net als Debrauwer zelve trouwens, van Quentin Tarentino's films). Maar daarom vind ik dit nog geen goeie. De dialogen zijn ronduit slecht, de film heeft niets te vertellen en heeft daar 2 uur voor nodig. Wie houdt van oppervlakkige soaps zoals "thuis" of "familie" zal hier van smullen. Wie naar de bioscoop gaat omwille van de visie van een regisseur, die blijft beter thuis. Jaja, maar die scene waarin de bedlegerige zus zich kwaad maakt op de tonen van de Radshesky mars? Wie dit een sterke scéne vindt, die moet dringend eens wat meer naar de cinema gaan ... of een goed boek lezen (en op die manier zijn fijngevoeligheid wat aanscherpen). En de "zon zien zakken-scéne" dan? Dat is toch pure Poëzie? "Confituur" is het soort film voor mensen die geen verschil maken tussen "poëzie" en "boereleute". Het wordt dringend tijd dat we hier in ons dorpje (vlaanderen) wat minder behaagzieke films produceren. In wallonie gaat het er heel anders aan toe: denk maar aan de sterke cinema van de gebroeders Dardenne: dat is tenminste een echte, oprechte visie! In Vlaanderen willen we verhaaltjes vertellen, en als het grote publiek ze goed vindt dan zijn we tevreden. Maar het grote publiek heeft bijna nooit gelijk. Het grote publiek vindt "fc de kampioenen" goed! |
|
 |
|
gezien door van looy catharina, gepost op 07/04/2006 - quotering: 6/10 -  |
|
De regie vond ik minder goed : precies een toneelstuk. typisch "ouderwetse " Belgische film, teveel stille momenten. Prestaties van de artiesten : fantastisch, vooral de zieke schoonzus. |
|
 |
|
gezien door Tom Cr., gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Prachtig, echt genoten. (27 jarige hetero man) Heerlijk rustige, gevoelige film met beresterke acteerprestaties. (veel geloofwaardiger dan bv het leuke Ae Fond Kiss.) |
|
 |
|
gezien door marquee, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Deze film is ongelooflijk mooi ... Veel sterker dan pauline en paulette , en o zo krachtig geacteerd ... En een paar mooie visuele vondsten van De Brauwere er bovenop ...Alleen het einde werd ietsje te melig ...maar echt een geweldige film, voer voor meerwaardezoekers. |
|
 |
|
gezien door Vandendriessche Luc, gepost op 07/04/2006 - quotering: 6/10 -  |
|
Ik heb weinig "geluisterd" naar kritieken vooraleer ik zelf de film ging kijken. Wat me opviel was dat de kritieken wel uiteenlopend waren. Ik ben met de positieve ervaring van de film "Pauline & Paulette" naar de film gaan zien ... en ik ben voor een stuk op mijn honger blijven zitten. Vooreerst wil ik Lieven De Brauwer feliciteren met de casting van de auteurs en met de realiteit van het decor. Alle auteurs zetten een uitstekende vertolking neer. Het decor is zo uit het leven gegrepen. De verhaallijn echter is te oppervlakkig. Ik had - en dit in vergelijking met Pauline & Paulette - meer diepgang verwacht. |
|
 |
|
gezien door Hullegems Koppernik, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Alweer een prachtige stukje vlaamse film. Dank u wel Lieven |
|
 |
|
gezien door Verbist Patrick, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Zeer goede film, ik heb mij geen seconde verveeld. Zeer leuk verfilmd, vooral ook de stukjes met de muziek en bewegingen die gesyncroniseerd verlopen. Prachtige vertolking van Marilou Mermans. |
|