Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Ellektra

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs

Een film van Rudolf Mestdagh met Gert Portael, Axelle Red, Matthias Schoenaerts, Cathérine Kools, Serge Henri Valcke, Han Kerckhoffs

Aantal berichten: 23 - 20 stemmen - Gemiddelde: 78%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2  -  3
gezien door Mo (10 jaar), gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
aangrijpende film. de Beste Belgische film die ik ooit zag, zonder zever!!!
gezien door pieterc, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -
In één woord: hilarish!
gezien door Jaws-kob, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -
Wat te zeggen.....kort maar goed: NIET GAAN KIJKEN! verschrikkelijke film. Overacting, ongeloofwaardig, pretentieus, lullig,.........pffffft, ga beter iets anders kijken, no matter what, tzal beter zijn dan dit misbaksel. Mr Mestdagh, waar zitten uw gedachten man......ongelooflijk!
gezien door Tuur, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -
Ik wil wedden dat al wie hier een positieve kritiek en/of 10/10 geeft aan deze film, persoonlijke vriend is met de maker of acteurs of er toch voor iets mee te maken hebben want je kan dit onmogelijk een goede film vinden. Belachelijk verhaal, over the top acteren (Axelle Red....zelden zo gelachen.......), slechte dialogen,.....kortom te mijden als de pest en moest ik de levenspartner zijn van Rudolf Mestdagh, ik zou het hem ook recht in zijn gezicht durven zeggen: absolute kut-film. Had na Robo-Kip wel beter verwacht. -1/10 if possible!
gezien door Mr.phonky, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
Donderdagavond besloot ik een filmpje mee te pikken. Oorspronkelijk wilde ik gaan zien naar shark-tale maar ineens viel mijn blik op Ellektra. Blijkbaar was er weinig reclame of ophef rond gemaakt waardoor ik het bestaan van deze film vergeten was. Ik herinnerde me dat Axelle Red erin meespeelde en dat er reeds uiteenlopende kritieken verschenen waren. De filmzaal werd bezet door 6 personen, die volgens mij, geen spijt hebben gehad van hun keuze. De beeldvorming in het begin van de film is zeer knap gevonden. Het is een aaneenschakeling van fragmeneten die verassend in mekaar overlopen. In het eerste deel van de film zat ik onwennig op mijn stoel omwille van de hevige, shockende, marginale, pakkende beelden en personages. De enige kritiek die ik in het eerste deel kon terugvinden is de stem van het hoertje/danseres, deze irriteerde mij een beetje, ze kwam te onecht over. Maar het feit dat ik me onwennig voelde, is een levend bewijs dat de film mij raakte. In het tweede deel veranderde mijn gevoel in een soort van cliche-geluk dat werd geïnduceerd door de gebeurtenissen in deze film. M.a.w. deze film is een zeer geslaagde productie, spijtig dat er weinig geïnteresseerden zijn want deze film overtreft met gemak any way the wind blows.
gezien door Heidi Raymaekers, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
Een ontroerende film, die je bij de keel grijpt zonder op goedkoop sentiment te werken. Tragiek en komedie lagen nooit zo dicht bij elkaar. Geweldige fotografie en zeer goed akteerwerk van - op enkele uitzonderingen na - onbekende akteurs. Een atypische Vlaamse film, waarin Brussel een eigen, onnavolgbare rol speelt. Gedurfde, eigenzinnige film, met enkele pittige weerhaken.
gezien door phil van den bossche, gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 -
absdolute strontfilm, de slechtste fbelgische film aller tijden, pak die gast zijn filmbrevet af aub
gezien door Veerle Malschaert, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
Ik heb gisteren Ellektra gezien en ik wou je gewoon laten weten dat ik écht onder de indruk was. Ik was er helemaal ondersteboven van. Ben totaal blanco gaan kijken zonder verwachting. Hij heeft me meegesleept van het begin tot het einde. En zelfs nog uren nadien bleef het nog hangen, zat ik er zo nog 'in'. Dat heb ik helemaal niet zo vaak bij films, dat ze me zo pakken en echt bijblijven. Ik vond het echt zeer schoon, heel intens. Vreselijk en schoon en dan zo sprookjesachtig op het einde. Ik was echt ontroerd. De beelden, het verhaal, de acteerprestaties, de regie, ja, voor mij alles. Geweldig, echt waar. Da's nu een film waarvan ik echt heb genoten van elke moment en gelukkig van word dat ik hem gezien heb. Voelde me bij het verlaten van de zaal een rijker mens. Tenslotte ga ik naar de film om geraakt te worden, een verhaal intens te beleven en verrijkt te worden. Dat heeft deze film in ieder geval bij mij gedaan. Ik wil geen stroop aan de baard vegen of hoe noemen ze dat, maar ik meen het echt. Als ik echt iets heel schoon gezien heb dat me zo raakte, kan ik daar niet over zwijgen en wil het toch zeker eens aan de maker zeggen. Bij deze dus.
gezien door Van Nuffel Marleen, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
Toegegeven, ik ging een andere fim zien. Dit is tot ik in de inkomhal eLLektra met Ms Red zag. (ik had er al véél over gelezen) Ja, ik ben gaan kijken. En ja, ik heb er van genoten Uitkijkend naar een volgende flm, Gegroet, Marleen
gezien door vanderhoeven Filip, gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 -
de mix tussen het misdaadverhaal en de fragmentarische verhaallijn van de ongelukkige mensen die mekaar vinden werkt niet. waren beter 2 afzonderlijke films geweest. Veredr wel heel knap gemaakt

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact