| Favourites heeft reeds 42 berichten op het forum geplaatst. |
|
 |
|
|
1 - 2 - 3 - 4 - 5
|
|
 |
|
|
The Good Shepherd,
gepost op 14/05/2007 - quotering: 7/10 |
|
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Was het saai? Bij momenten. Was het boeiend? Zeker weten. Ik heb de meningen hieronder gelezen na het zien van de film, en ik moest toch lachen. Inderdaad, Matt Damon die niet jonger werd en zeker niet verouderde, Angeline Jolie die evenzeer het geheim van de eeuwige jeugd kende, de uitgestreken tronie van Matt, de smoelentrekkerij van De Niro - allemaal factoren die voor mij toch de kwaliteit negatief beïnvloedde, net omdat hij pretendeert een realistisch beeld van de beginjaren van de CIA te geven. Anderzijds werd ik toch in het verhaal gezogen, niet in het minst omdat ik niet wou toegeven er niks van te begrijpen, en ik dus superalert bleef. He he, een hele opgave trouwens, want de film duurt inderdaad wat lang, en er komen een heleboel personages in voor die niet echt een hoofdrol spelen.
Al bij al een interessante prent, die ik wilde gezien hebben om mee te kunnen spreken ;-), maar die de beloftes voor mij niet helemaal inloste. |
|
 |
|
|
300,
gepost op 21/05/2007 - quotering: 8/10 |
|
Ik ben niet zo voor strips, en digitaal ruikt voor mij (hoe ouderwets!) ook een beetje naar "onecht". De belofte van een grote hoeveelheid testosteron en flink wat bloed en spelen maakten mij willig om te gaan kijken. In Metropolis kregen wij een zitplaats op de 5de rij aangemeten (wat is dat nu weer voor iets - ik wil kiezen waar ik ga zitten!) - met onze neus bijna op het reuzenscherm geplakt en in het midden van de actie dus. Oorverdovend geluid, zwiepende zwaarden, het gejoel van de geestdriftige krijgers ... bijna iets van het goede te veel. Maar het was vooral dolle pret voor mij: vechtende wasborden, lenige bewegingen, zoevende speren, .... Spijtig dat zoveel heldenmoed uiteindelijk niet beloond wordt.
En ik heb zin door gekregen om de opera Xerxes van Händel eens te bekijken. |
|
 |
|
|
Das Leben der Anderen,
gepost op 21/05/2007 - quotering: 9/10 |
|
Gezien op een regenachtige zondagnamiddag. De melancholie van zo'n dag biedt de ideale omkadering om deze film te zien en ervan te houden. Alles lijkt wel op zijn plaats: het zijn de juiste acteurs, de juiste gebaren, bewegingen, blikken, details, .... En dan dat onderkoelde Duits ... Blij dat ik hem gezien heb. |
|
 |
|
|
Zodiac,
gepost op 28/06/2007 - quotering: 7/10 |
|
Onze vertoning in Turnhout werd verstoord door een groepje jongeren die duidelijk een ander soort thriller verwachtten dan diegene die geboden werd. Bij elke moord begonnen ze te joelen en te applaudisseren. Spijtig, want zo ging voor mij toch wat van de fijnzinnigheid verloren. Ik vond de film het eerste derde echt boeiend, maar nadien geraakte ik de concentratie kwijt. Ik had de indruk dat hij echt te lang duurde - of kwam dit doordat de pubers naast ons na verloop van tijd luidkeels hun ongenoegen begonnen te uiten? Robert Downey Jr kaapte voor mij de acteurstrofee weg. Een film om te gaan bekijken wanneer je goed uitgerust bent, en liefst met gelijkgestemde zielen in de zaal. |
|
 |
|
|
Inconscientes,
gepost op 22/08/2007 - quotering: 8/10 |
|
Deze film is met oog voor detail gemaakt. Alles klopt: de kostuums, rijtuigen, interieurs, servies ... allemaal fin-de-sciècle chique. Dit alleen al maakt de film de moeite waard. De montage is origineel en verrassend, met niet-alledaagse overgangen. Het verhaaltje vond ik leuk, maar niet meer dan dat. |
|
 |
|
|
HARRY POTTER EN DE ORDE VAN DE FENIKS™ ,
gepost op 22/08/2007 - quotering: 6/10 |
|
Knappe special effects (de scene waarin ze op hun bezems boven de Thames vliegen!), maar voor de rest was dit voor mij een jeugdfilm zoals er vele zijn. Wel wat donker en gerellig voor kleine kinderen, me dunkt. De vertaling was om te huilen, en het feit dat namen gewoon naar het Nederlands omgezet worden is bijzonder storend. Mensen die dit nodig vinden kunnen toch naar de Nederlands gesproken-versie gaan kijken? |
|
 |
|
|
La bestia nel cuore,
gepost op 28/08/2007 - quotering: 9/10 |
|
Knappe film. Van begin tot eind hield deze film mij in zijn ban. Het dramatische aspect (de incestproblematiek) wordt gecompenseerd door humor. Vertolkingen zijn schitterend, het geheel is vrij geloofwaardig. Kortom: ga dit zien, moest je nog de kans krijgen. |
|
 |
|
|
The Bourne Ultimatum,
gepost op 17/09/2007 - quotering: 8/10 |
|
Er valt niet veel meer toe te voegen aan al deze lovende commentaren. Waarschijnlijk wordt dit de film van het jaar 2007 (al kan er natuurlijk nog wel wat komen). Minpunt was voor mij de cameravoering tijdens de gevechtsscènes, die mij op de rand van een acute aanval van epilepsie bracht. Niet veel gewoon hé. Verder blijf ik Matt Damon een té braaf manneke vinden om echt geloofwaardig in de huid van een killer te kruipen. 8 op 10 voor mij. |
|
 |
|
|
A mighty heart,
gepost op 24/09/2007 - quotering: 7/10 |
|
Na het lezen van kritieken die mekaar serieus tegenspraken toch maar gaan kijken. Bevindingen: Angelina speelt schitterend. Fantastisch hoe ze consequent met een Frans accent praat. Ze blijft er schitterend uitzien, ook al heeft ze 6 nachten geen oog dichtgedaan. De sfeer is soms spannend, beklemmend, dan weer wordt het wat saai. Het is zeker geen film die je bekijkt en direct vergeet, maar voor mij ook niet echt een hoogvlieger. |
|
 |
|
|
The Brave One,
gepost op 16/10/2007 - quotering: 9/10 |
|
Spannende film, geen moment vervelend. Over de geloofwaardigheid kan je mekkeren, over het einde uiteraard ook, maar zeg, dit is een hollywoodfilm, en wel hele goede. Wordt nooit melig, is goed geacteerd, en is mooi in beeld gebracht. Wat wil een mens meer? |