Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Profiel van Jan Vissers

Jan Vissers is een man van 47 jaar en woont in Neeroeteren .
Hij is lid van Cinebel sinds 29/11/2006. Om deze persoon een bericht te sturen, kan u hier klikken
Geen evaluatie van deze bezoeker.

Jan Vissers heeft reeds 55 berichten op het forum geplaatst.
2 - 3 - 4 - 5 - 6
Mongol, gepost op 22/05/2008 - quotering: 7/10
Hier wordt een quasi onbekende cultuur in beeld gebracht, normen en waarden zijn voor de westerse toeschouwer vreemd om te beleven, maar toch kan deze film enorm boeien. Omdat het over een individu gaat dat tegen alle verwachtingen in ,het toch kan brengen tot leider van alle Mongolen, en tot een van de wreedaardigste en meest succesvolle krijgsheren ooit mag gerekend worden.
Taken, gepost op 22/05/2008 - quotering: 7/10
Het hoofdpersonage zijn dochter wordt ontvoerd, en dan gaan alle poppen aan het dansen. Wraak en vergelding zijn het thema in deze film. Daardoor moest ik aan de oude films van Charles Bronson terugdenken, zoals Dead Wish. Het is een goede film maar hij mist een beetje finesse, omdat de meeste acteurs, hun rol oppervlakkig vertolken. Maar ik heb er wel van genoten, al was het maar om de spectaculaire auto-achtervolgingen.
2012, gepost op 25/11/2009 - quotering: 1/10
Heel veel indrukwekkende beelden die uit de digitale mouw geschud worden, maar eigenlijk is het ongewild een satire op het genre. De helden en de heldinnen van de film slagen er steeds wonderwel in om te onstsnappen aan het onheil. Of het nu instortende gebouwen zijn, vallende auto's, openscheurende bodem, het wassende water,....noem maar op. Als dit een paar keer gebeurt in een film, dan zeg je ok, het is spectakel, en neemt deze onwaarschijnlijkheden er graag bij. Maar als ze zich om de 5 minuten redden uit een hachelijke stuatie, dan wordt het belachelijk. Van de films "Independence Day" en de "Day after tomorow" heb ik genoten, maar deze film is te belachelijk voor woorden. Verhaallijnen worden niet volledig getoond, zodat de kijker op zijn honger blijft zitten en de toeschower krijgt in de plaats een lawine van beelden over zich heen gestort waar hij geen blijf mee weet. Ook de rol van Danny Glover in de rol van Amerikaanse president is ronduit belachelijk, omdat hij een weifelend personage neerzet, dat eerder thuishoort in een dwaze komedie dan in een rampenfilm.
Plop en de Kabouterbaby, gepost op 21/12/2009 - quotering: 9/10
Mijn dochter van 5 en ook alle andere kindjes in de zaal vonden de film leuk. Als papa was het ook aangenaam om er naar te kijken, want het is een studio100 product, waar kwaliteit steeds voorop staat.
Inglourious Basterds, gepost op 24/12/2009 - quotering: 8/10
Quintin Tarantino is bekend om zijn rauwe bloederige films met een knipoog, en deze film is eigenlijk niet anders. Het gaat hier niet over het kunstig in beeld brengen hoe je iemand om zeep kan brengen, maar het gaat hier over het wreedste wapen dat de mens tot zijn beschikking heeft,...het intelect. En waar kan je zulke wreedheden het meest terugvinden? In Nazi Duitsland natuurlijk! Christoph Waltz, de joden vervolger in de film maakt hier dan ook meesterlijk gebruik van. Deze film ligt daarom volledig in de lijn van het ander werk van Quentin, alleen het gebruikte wapen is anders.
Loft, gepost op 24/12/2009 - quotering: 2/10
Laatst heb ik deze film op video gezien, omdat een bioscooptiket te duur is voor een "Vlaamse" film. In de eerste helft van de film, had ik het idee dat Mega Mindy ineens op het scherm zou floepen. Het stuntelige camera-werk, de ondermaatse belichting en het acteerwerk dat in een parochiezaal niet zou misstaan heeft mijn vooroordeel over de "Vlaamse" film alleen maar bevestigd. Het tweede gedeelte van de film was welliswaar beter, maar dat is volgens mij te danken aan het ijzersterke verhaal, wat zelfs de grootste regiserende kluns niet kan verknoeien.
District 9, gepost op 25/12/2009 - quotering: 7/10
Als SF-liefhebber moet je deze film gezien hebben, al was het maar om het ongewone thema van de film. Het begin van de film is een beetje rommelig, en heeft daardoor de aanblik van een goedkope B-movie, maar later wordt dit ruimschoots goedgemaakt door een kunstig gemaakte apotheose.
Avatar, gepost op 26/12/2009 - quotering: 3/10
Deze film is zééér kunstig gemaakt, maar het blijft een digitale poppenkast. De digitale "puppet masters" zullen nooit een personage van vlees en bloed kunnen neerzetten zoals bv. een Jack Nicholson of Jan Decleir. Zulke film vergelijk ik met een aquarium die heel mooi kan zijn met de mooiste vissen en de mooiste planten, maar het blijven vissen,...zonder emotie. Met deze film heeft men wel geprobeerd om een echt personage te verbinden met het digitale personage (wat tevens het thema is van deze film), maar deze oefening was volgens mij tevergeefs, omdat de slechtste acteur het nog steeds beter doet dan een digitaal emotieloos poppetje .
Death Proof, gepost op 26/12/2009 - quotering: 10/10
Met enige vertraging heb ik nu ook Death Proof gezien op video, en voor mij was dit filmische poëzie. De heerlijke kwajongens ondertoon (of beter kwameisjes) doorheen heel de film is heerlijk. Quentin slaagt er steeds in om zich te ontdoen van alle geplogenheden, en amuseert zich onnozel met het maken van zijn films. Ook de acteurs en actrices hebben het blijkbaar naar hun zin, want ze spelen de sterren van de hemel. Na "Sin City" dacht ik dat we het nu wel allemaal gezien hadden van Tarrantino, en hij verder ging wegebben in zijn eigen 'naam en faam', maar gelukkig had ik het mis, want Death Proof is voor mij een van de beste films van de laatste jaren. Ook is zulke film een verademing na het moeten aanschouwen van de verschrikkelijk slechte blockbusters zoals "2012" en "Avatar".
The Happening, gepost op 30/12/2009 - quotering: 8/10
Het is een niet doordeweekse film die blijft nazinderen door het ongewone script. En dit zijn ook de eigenschappen die een film goed maken. 90 % van de huidige films zijn steeds opnieuw een variatie op het thema, waardoor de film al na enkele uren dat je hem gezien hebt begint te vervagen.

<<Begin < Vorige pagina Volgende pagina > Einde >> 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact