| Jan Vissers heeft reeds 55 berichten op het forum geplaatst. |
|
 |
|
|
2 - 3 - 4 - 5 - 6
|
|
 |
|
|
American Gangster,
gepost op 06/12/2007 - quotering: 8/10 |
|
Een verfrissend gangster-epos, zo kan ik deze film omschrijven. Meestal hebben de Italiaanse mafiosi het te zeggen in de Hollywoodfilms, maar nu speelt een zwarte (Denzel Washington) de hoofdrol, wat even wennen is, maar het is zeker geslaagd. De film speelt zich af in de 70' , waardoor de film een ruw en nostalgisch karakter krijgt. Een minpuntje, de geluidsman liet meermaals de microfoon bovenaan het scherm zien, wat een slordige indruk gaf. |
|
 |
|
|
Eastern Promises,
gepost op 20/12/2007 - quotering: 10/10 |
|
Ongetwijfeld is dit een van de beste films van het jaar. De russische gangsters in deze film zijn emotieloos, keihard en staan in schril kontrast met de leefwereld van een vroedvrouw, die via een dagboek van een van haar patiënten er mee in kontakt komt. Het ruwe of ongenuanceerde karakter van deze film, maakt dat hij zeer realistisch overkomt, waardoor de film je meermaals bij de keel grijpt, en je achterlaat met een gevoel van onmacht en frustratie. |
|
 |
|
|
The Golden Compass,
gepost op 20/12/2007 - quotering: 7/10 |
|
Deze film is ongelofelijke flauwekul, maar flauwekul die wel ongelofelijk mooi gemaakt is. Daardoor is de film mooi om naar te kijken. De acteerprestaties van Nicole Kidman waren ondermaats, waardoor de film een beetje eendimensioneel werd. Maar alles bij elkaar genomen is hij zeker een 7/10 waard. |
|
 |
|
|
I am legend,
gepost op 10/01/2008 - quotering: 8/10 |
|
Will Smith is in goede doen in deze film. In het eerste deel van de film is hij geheel alleen in New York city, waar hij een personage neerzet dat de film volledig draagt. Het tweede deel is meer een actie-triller-horror-Hollywood film, maar blijft zeer genietbaar. Daarom geeft ik deze film een mooie 8/10. |
|
 |
|
|
Alvin and the Chipmunks,
gepost op 10/01/2008 - quotering: 8/10 |
|
Papa, papa, papa, wij willen naar "Alvin and the Chipmunks "! Zo ging ik naar "Alvin and the Chipmunks" kijken. Zelf vond ik aan dat filmpje niets aan, maar mijn kids (twee jongens van 9 en 6 jaar oud) vonden het super, cool en megaleuk. Ze waren gewoon niet stil te krijgen tijdens de film. Omdat mijn kids er zo van genoten hebben krijgt deze film een 8/10. |
|
 |
|
|
Aliens vs. Predator: Requiem,
gepost op 23/01/2008 - quotering: 6/10 |
|
Veel thriller, wat horror en weinig sience-fiction. Als sience-fiction liefhebber had dat laatste wel wat meer mogen zijn, maar al bij al was het geen heel slechte film. Hij verbleekt natuurlijk met eerste Alien films, wat bij momenten echte kunststukjes waren, maar deze film hoort meer in het rijtje thuis van de horror-pulp-films zoals bv, "The Blob", "Arachnia" of "Revenge of the body snatchers" |
|
 |
|
|
No country for old men,
gepost op 31/01/2008 - quotering: 8/10 |
|
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van deze film. Hij is bij momenten magistraal, doorweven met sublieme zwarte humor. Maar als fan van Tommy Lee Jones, had ik hem graag wat meer aan het werk gezien in deze film, want de momenten dat hij zijn ding deed (zeker op het einde van de film) zijn echt subliem. In deze film zijn er ook verschillende ongerijmdheden en ondoordachte plotwendingen, die storend werken, maar de prachtige acteerprestaties maken dit ruimschoots goed. |
|
 |
|
|
The Kite runner,
gepost op 14/02/2008 - er is geen score voor dit bericht |
|
Van deze film wordt je stil. Het beschrijft het leven van een Afghaanse jongen, die die kan volgen als jong kereltje tot volwassen man. Op deze manier worden de politieke veranderingen in Afghanistan duidelijk gemaakt, zonder dat je het gevoel krijgt dat je naar een politiek drama zit te zien. Dit is een film met inhoud en een boodschap, dus diegene die puur popcorn-amusement willen, kunnen beter een andere film uitzoeken.
|
|
 |
|
|
Juno,
gepost op 19/02/2008 - quotering: 9/10 |
|
Deze film zet de ongelofelijke lichtheid van het bestaan op een grappige manier in de kijker. De film gaat over een tienerzwangerschap, en is opzich een zeer serieus onderwerp, maar het wordt op zo een manier gebracht, dat de toeschouwers in de zaal het meerdere keren moest uitproesten van het lachen. Juno ( Ellen Page ) die in de film de zwangere tiener is , heeft een zeer nuchter kijk op het leven, daardoor kan ze ook al haar problemen op een nuchtere en dikwijls zeer grappige manier oplossen. Deze film is zeker een aanrader! |
|
 |
|
|
Jumper,
gepost op 28/02/2008 - quotering: 2/10 |
|
Een flinterdun verhaaltje, zonder goede acteerprestaties en praktisch geen humor is het recept voor een slechte film, en dat is het ook. Sommige beelden in de film zijn zeer mooi, maar dat is ook alles wat een beetje positief is aan deze film. Als je dan voor het starten van de film de mededeling krijgt dat kopiëren van een film een misdaad is, dan is het vertonen van zo een film voor een inkomticket van 8.5 euro ook een misdaad. |