|
| |
|
| |
| |
| Jo Heyvaert is
een man
van 38 jaar
en woont in Antwerpen
.
|
 |
Hij is lid van Cinebel sinds 28/10/2006. Om deze persoon een bericht te sturen, kan u
hier klikken
|
 |
|
Geen evaluatie van deze bezoeker.
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
| |
|
| Jo Heyvaert heeft reeds 32 berichten op het forum geplaatst. |
|
 |
|
|
1 - 2 - 3 - 4
|
|
 |
|
|
House of Flying Daggers,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 |
|
Hoogstirritant, onvoorstelbaar debiel verhaal. Mooi beelden ja, dat wel, maar voor de rest: meligheid in zijn ultiemste dimensie. Uitsluitend voor liefhebbers van de meest oppervlakkige, hapklare emoties, zou ik zeggen... |
|
 |
|
|
Gegen die Wand,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 |
|
"Gegen die Wand" is een héél erg sterke film, voor als het eens wat anders mag zijn: voor als je graag eens een film met mes en vork eet, ipv fijngemalen en ingelepeld. Over 2 mensen die (zoals zovelen, laat ons eerlijk zijn) pech hebben of zoeken, en zichzelf niet gelukkig kúnnen maken, maar dan toch héél misschien uiteindelijk wel. Het is tragisch-destructief maar altijd geloofwaardig en steengoed geacteerd. Hard en scherp, subtiel, ontroerend en grappig tegelijk. Zowat de tegenhanger van "House of flying daggers", de zogezegde "visuele parel" vol ongerijmde flauwekul. |
|
 |
|
|
Alexander,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 |
|
Respect, Ollie. Het getuigt van moed en durf om als gereputeerd regisseur een dergelijk historisch epos nogal origineel te verfilmen. De meeste van Stone's landgenoten waren er duidelijk niet klaar voor, maar ook in de Vlaamse besprekingen lees je nog wel eens dat de doorsnee kijker van zo'n film "toch op zijn minst enkele lekkere, keiharde, goed-bloederige veldslagen" verwacht, en dus gruwelijk op zijn honger blijft zitten. Tja, persoonlijk was ik erg blij dat Stone daar nu net niet teveel de nadruk op legt, en eerder uitpakt met een paar verrassende keuzes, zoals de confrontatie met de ingeburgerde homo-erotiek bij de oude Grieken, of hoe Hopkins zijn eigen lofzang op Alexander uiteindelijk cynisch onderuit lijkt te halen. Niet al die keuzes zijn even gelukkig (het bijna Russische accent van La Jolie bv.) en de film had niet veel langer moeten duren, maar bij het verhaal van een dergelijke triomftocht/lijdensweg horen nu eenmaal twijfel en uitputting. Kortom: ietwat gedurfde, soms wankelende maar interessante film, met mooie beelden en mooie muziek. |
|
 |
|
|
2046,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 |
|
Voor wie zich eens wil laten meeslepen, door een bij wijlen misschien verwarrend verhaal, over gebroken harten, twijfels en nostalgie. Beurtelings terug naar het verleden en terug naar de toekomst, op een visueel en emotioneel totaal verbluffende manier. Absoluut niks voor liefhebbers van het extreem inlepelbare "House of flying daggers", en vice versa: "2046" is in mijn ogen de echte visuele parel van de afgelopen jaren, waavoor je je verstand niet in de koelkast moet laten liggen. Uiteraard vooral geschikt voor het grote scherm, of je zou al over een érg goeie (en grote) home-cinema moeten beschikken. Fantastische ervaring. |
|
 |
|
|
The Grudge,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 4/10 |
|
Erg matige film, zeker als je The Ring gezien hebt. Er zitten wellicht meer griezelmomenten in, maar die momenten gaan al snel erg op elkaar lijken, de film wordt bijzonder voorspelbaar en valt van het ene cliché in het andere. Het verhaaltje is zondermeer absurd te noemen (trek de logica door en elke doorsnee stad moet vol moordende spookhuizen staan) en de personages reageren allemaal om ter domst, wat voor de spanning uiteraard vrij nefast is. Beter nog even wachten dus op The Ring 2 (met Naomi Watts, jawel). |
|
 |
|
|
Closer,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 |
|
Goeie film: beetje sexy, beetje grappig, niet te licht, niet te zwaar. Liefde en lust komen er niet al te fraai uit, maar dat is dan toch ook weer eens een verfrissende kijk op de zaak, in deze tijden van clichés en goedkope romantiek, nee? |
|
 |
|
|
Four Feathers,
gepost op 12/01/2003 - quotering: 2/10 |
|
Een draak van een film, als je het mij vraagt. Mooie beelden, dat wel, maar verder niks dan oppervlakkige, sentimentele en totaal ongeloofwaardige flauwekul. Heb me zelden zo geërgerd in een filmzaal. |
|
 |
|
|
Deep Blue,
gepost op 08/04/2004 - quotering: 2/10 |
|
Nog nooit zo'n slechte documentaire gezien. Bijna al het beeldmateriaal lijkt mij al eens op National Geographic uitgezonden te zijn, maar dan beter gemonteerd en voorzien van ZINVOL (en leerrijk) commentaar. De voice-over van Lucas Vandeneynde beperkt zich in Deep Blue bijna uitsluitend tot irrelevante clichés à la 'Ver van het land is de oceaan uitgestrekt en verlaten; een woestijn van water...' Zo mogelijk nog irritanter is de muziek: die zwelt geregeld aan tot groteske geluidsniveaus, terwijl er op de beelden niks van een climax te bespeuren valt. Onbegrijpelijk prutswerk; zat me blauw te ergeren, DIEP blauw. |
|
 |
|
|
Bright Young Things,
gepost op 25/05/2004 - quotering: 6/10 |
|
Niet echt geslaagde film, als je 't mij vraagt. Ongetwijfeld een leuk tijdsbeeld (van het hippe en decadente leventje in het Engeland van de jaren '30), maar het verhaal lijkt wat naar zichzelf op zoek te zijn, en er wordt nogal veel in het midden gelaten. Ik had van Stephen Fry (geweldig schrijver en komiek) beklijvender of op zijn minst veel grappiger materiaal verwacht. |
|
 |
|
|
Twisted,
gepost op 16/06/2004 - quotering: 4/10 |
|
Mooie beelden soms, dat wel, maar een rammelend en gewrongen verhaaltje, matig acteerwerk en een pak clichés. En ja hoor: de 'slechterik' in deze thriller is natuurlijk diegene van wie je het allerminst verwacht. De plot is trouwens ver gezocht onnozel. Slappe kost dus, waarvan Andy Garcia al vroeg in de film afstand lijkt te nemen. |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
| |