Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Profiel van Mooch

Mooch is een man van 28 jaar en woont in Brussel .
Hij is lid van Cinebel sinds 18/05/2006. Om deze persoon een bericht te sturen, kan u hier klikken
Geen evaluatie van deze bezoeker.

Mooch heeft reeds 11 berichten op het forum geplaatst.
1 - 2
V for Vendetta, gepost op 18/05/2006 - quotering: 3/10
Amai, ik verschiet hiervan de positieve quotaties die deze film krijgt...als dit het beste is wat men tot nu toe gezien heeft raad ik zeker eens aan om te gaan kijken naar bv. "The Constant Gardener", "Lord of War", "Crash",... enzovoort. Allemaal films die stuk voor stuk politiek kritiek durven geven, maar die wel geloofwaardiger & authentieker zijn dan dit stukje wegwerpfilm. Het uitgangspunt is schitterend, maar al vanaf het eerste shot gaat deze film compleet de mist in. Het is als het ware een samenraapsel van een aantal films... Zorro, The Matrix, I Know What You Did Last Summer... jaja zelfs Bruce la Bruce z'n The Raspberry Reich, ... voor deze laatste krijgt de film nog een 3!
Vidange Perdue, gepost op 21/06/2006 - quotering: 7/10
Omwille van de thematiek is deze film zeker de moeite om eens te gaan bekijken, waarschijnlijk voor velen een erg herkenbare situatie. Het tempo van de film verloopt erg rustig, dit heeft je tijd om alle details op te nemen... maar net hierdoor komen ook de zwakke punten van deze film te boven. Ik heb de indruk dat het geheel wat aan de oppervlakte blijft hangen, terwijl men met een thema als deze ze voor mijn part wel wat dieper en ruwer zou kunnen gaan. Het camerawerk & sfeer doen me dikwijls denken aan de kortfilms die men regelmatig (veel te laat) op Canvas uitzendt. Dus eigenlijk te weinig vernieuwend en prikkelend. Ondanks de minpuntjes toch een originele prent die je eens moet gezien hebben.
Lucky Number Slevin, gepost op 21/07/2006 - quotering: 9/10
Het positieve aan deze film is dat, hoewel het een Hollywood blockbuster is, toch effenaan zijpaden bewandelt. Daarnaast hebben de makers voor een aparte gedurfde vormgeving en sfeer gekozen. Neem dit samen met het ijzersterke script en sublieme acteerprestaties dan kan ik wel zeggen dat deze film waarschijnlijk de beste film is die er momenteel loopt...zeker gaan zien!
Bobby, gepost op 11/02/2007 - quotering: 3/10
We gingen eigenlijk Ex-Drummer gaan zien, maar bij UGC Brussel is het al van "Vidange Perdue" geleden dat er nog een Nederlandstalige film op de spoelen zat...dusja snel een alternatief gezocht: Bobby. De film lijkt interessant te starten, continu worden er nieuwe personages voorgesteld & eventjes "Magnolia"-gewijs ingezoomd op hun leven, maar het grote aantal personages zorgt er tegelijk ook voor dat er weinig tijd is om echt diepgang te creëren...alles blijft dan ook oppervlakkig & weinig boeiend (dit ondanks de prachtige cast). Enkel twee redenen zorgden ervoor dat de film wel nog een beetje de moeite was: mix van originele beelden & enkele stille commentaren op het huidige amerikaanse beleid...ma bon, dit laatste had misschien ook wel wat duidelijker gemogen. Vooral de laatste momenten nekten de film helemaal...een redevoering van meer dan 5 minuten & de cliché zoom-out op de amerikaanse vlag. Patriotisme ten top. Tja, en waarom eigenlijk een film maken over de broer van Kennedy... De broer 'van', dit had ik pas door op de einde...
The Mist, gepost op 01/06/2008 - quotering: 5/10
Het begin van de film kondigde zich erg belovend aan, maar ondanks de onverwachte plotwendingen zweeft het verhaal toch een beetje in het ijle. Oppervlakkigheid alom, zeker met zo'n topcast zat er veel meer in. Bon, leuk entertainment, maar zeker ook niets meer.
The Darjeeling Limited, gepost op 01/06/2008 - quotering: 9/10
Een sterke cast, de bijzondere locatie en het absurde verhaal maken deze prent toch wel erg origineel. Zeker een aanrader, maar neem je tijd!
Atonement, gepost op 01/06/2008 - quotering: 9/10
Bijzonder aangenaam om nog eens een 'trage' film te zien: alles krijgt de tijd om visueel te groeien, montages glijden magistraal in elkaar over, het verhaal ontwikkeld zich sterker naar mate de film vordert. Absoluut genieten!
Doomsday, gepost op 04/06/2008 - quotering: 3/10
Deze post-apocalyptische film hangt zowat te bengelen tussen blockbuster en B-film. Te ongeloofwaardig en zero diepgang om serieus genomen te worden en er niet voldoende genoeg over om een B-film te zijn. De cast, camerawerk, plot, muziekkeuze,...is middelmaat (soms ondermaats). Inspireren kan nooit géén kwaad, maar letterlijk kopiëren komt erg flauw over... MadMax verdient beter! Het uitgangspunt van deze film heeft echter zoveel meer te bieden en men had het helemaal anders kunnen aanpakken, zeker in vergelijking met wat films in dit genre wel kunnen: 28 Weeks Later, Children of Men, I Am Legend,...ja zelfs Escape from New York en Resident Evil doen stukken beter!
Into the wild, gepost op 04/06/2008 - quotering: 10/10
Een aangrijpende, trage film (in positieve zin) die toch een paar dagen blijft nazinderen in je hoofd. Prachtige acteerprestaties, een sterk verhaal waarin een pak vragen zitten verweven, camera -en regiewerk zijn summum! Een topper, zeker gaan zien.
In Bruges, gepost op 30/06/2008 - quotering: 6/10
Brugge wordt hier mooi in z'n hemd gezet. Niemand die het zal ontkennen, want Brugge blijft met momenten een 'fucking shithole' waar géén reet te beleven valt. Helaas is het besmettelijk, want de film gaat voor géén meter vooruit. Het script is flinterdun en vertoond zoveel gaten dat het opvalt dat ze zaken moesten opvullen om er te geraken. Wat wel opviel is dat Brugge een bijzonder filmische stad is, uiteraard alles wat niet middeleeuws oogt hebben ze weggelaten (géén concertgebouw te zien ofzo). Clichématig, maar tegelijk erg zelf relativerend voor een (wannabe) stad als Brugge. In Bruges, alles lag op tafel, maar ze hebben er naar mijn gevoel niet veel mee gedaan. Jammer, volgende keer beter?

Volgende pagina > Einde >> 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2008 Ipm sa - Contact