| marCCo heeft reeds 1031 berichten op het forum geplaatst. |
|
 |
|
|
1 - 2 - 3 - 4 - 5
|
|
 |
|
|
Resident Evil: Apocalypse,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 2/10 |
|
Belachelijk slecht vervolg op de uitstekende eerste "Resident" en dat heeft een paar oorzaken : allereerst Witt ,die als actieregisseur nog heel wat moet bijleren, vrees ik; de acteurs (huh ?) ; weg is ook de oorverdovende rock-soundtrack die zo'n punch aan deel één gaf en tot slot de belabberde look van Nemesis (broertje van Hellboy ? neefje van Predator ? ). Het helpt natuurlijk ook al niet dat we de laatste tijd al een paar uitstekende zombiefilms te zien kregen ("Dawn of the Dead" - "28 Days Later"). Kortom : loop hier maar met een brede boog omheen. Hopelijk revancheert PT Anderson (regisseur van RE I) zich straks met "Alien vs Predator"... |
|
 |
|
|
Man on Fire,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 |
|
Beresterke nieuwe film van - maar verwachten we dan ook iets anders - de schromelijk onderschatte Tony Scott. Denzel Washington is uitmuntend als de wraakengel van dienst en wordt bijgestaan door een prima support-cast onder aanvoering van de jonge Dakota Flanning. Strak scenario van de hand van Brian Helgeland (die zelf al scoorde als regisseur met het verwante "Payback"); waarlijk prachtige,korzelige fotografie en de divine Linda R. op de geluidsband! "Man on Fire" beste vrienden rocks zoals weinig andere busters dat dit jaar deden. Hurrah for Hollywood ! |
|
 |
|
|
Dodgeball,
|
Zelfs naar screwball-comedy-normen een heel erg flauwe bedoening. Geen enkele echt hilarische grap, geen tempo ,totale miscast van Vaughn - nochthans een voorteffelijk acteur - en alweer een op routine spelende Stiller. Toch een pluspunt : 't duurt niet lang.... |
|
 |
|
|
Collateral,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 |
|
Goeie film ,maar voor Cruise/Mann volstaat dat eigenlijk niet. Troeven : de prachtige nachtelijke fotografie van LA, de pompende score en bovenal de vertolkingen van Tom en Jamie Foxx. Minpunten : het toch echt wel heel karige verhaaltje en het een Michael Mann film - onwaardige eind. Wie klassiekers als "Heat" en "The Insider" op zijn palmares heeft ,legt de lat natuurlijk onbewust erg hoog;vandaar slechts 7,5. |
|
 |
|
|
Gegen die Wand,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 |
|
Volledig terechte Gouden Beer-winnaar. Afwisselend hartversheurend en keihard grijpt "Gegen Die Wand" je van de eerste minuut bij de nek en laat je pas bij het laaste beeld weer los.Het is welliswaar geen film waar je vrolijk van wordt,maar wel een passioneel relatie-relaas dat voortgestuwd wordt door een uitmuntende soundtrack (Susters of Mercy,Depeche Mode...). Qua look en thematiek zou je dit - twintig jaar later- eigenlijk wel de ultieme "new-wave" film kunnen noemen. Niet te missen! |
|
 |
|
|
Wild Side,
|
Alweer een voorbeeld van goedkoepe exploitation-cinema (tiens heimwee naar de seventies iemand...) verpakt in een arthouse-omhulsel. Om maar te zeggen dit is een filmisch onding, het -ahum- verhaal : een homoseksuele halve transeksueel, een homofiele magrebhoer en een illegale Russische ex-bokser (u raadt het al,eveneens gay) zitten verstrengeld in een emotionele driehoeksverhouding (en nee ik heb dit niet zelf verzonnen! ). Met zo'n premisse moet je wel drie sterren verdienen in Knack... Dit is niet meer dan een excuus voor de regisseur (??) van dienst om een paar gratuite pijp-en neukscenes te draaien en toch zijn filmpje in de zalen te krijgen. En dan nog verdeeld door Lumière, foei! |
|
 |
|
|
Hellboy,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 6/10 |
|
En weer eentje die helemaal binnen de genre-vakjes kleurt, en da's toch wel het laatste wat je van Del Toro verwacht! "Hellboy" is alvast stukken beter dan "Resident Evil" van vorige week, maar lijdt toch ook aan heel veel kwaaltjes. Zoals hier door collega-reviewers al aangegeven is hier absoluut niks spannends aan. Hellboy zelf ziet er ook eerder lachwekkend uit en met alle Predator-kloontjes hebben we het nu ook wel gehad (of toch niet..."Alien vs Predator" komt straks ook nog) hier heten ze Samael. Pluspunten : de duistere sfeer en de schitterende proloog. Entertaining (mildly) while it lasts, maar niks meer dan dat. |
|
 |
|
|
The Notebook,
gepost op 07/04/2006 - quotering: 8/10 |
|
Dit heeft eigenlijk alles om een complete draak te zijn : melig verhaaltje, pompeuze muziek, uitgerangeerde acteurs in de support-cast...en een raamvertelling! Maar, niks van !In de handen van een goeie beeld-verteller - en dat is Cassavetes Jr - en onder leiding van twee fantastische acteurs (Gosling en MacAdams) groeit dit uit tot veruit de beste romantische film van het jaar. |
|
 |
|
|
Confituur,
|
Mijn god, dit ding schijnt dus werkelijk een staande ovatie gekregen te hebben op de festivals van Venetie en Gent ? Begrijpe wie kan, maar 't zal ik niet zijn... Alle sympathie (als mens dan) voor mijn steekgenoot Debrauwer, maar dit haalt nauwelijks het niveau van het jaarlijkse amateursdorpstoneel in Zwevezele. Mensen die in de namiddag aan het scherm gekluisterd zijn om de "Paradijsvogels" te verslinden,zullen dit waarschijnlijk de beste film sinds -ahum- "Pauline en Paulette" vinden, maar wie jonger is dan pakweg 85 en weleens naar de cinema pleegt te gaan, kan bij het zien van dit broodbeleg alleen maar naar hartelust om beurten geeuwen (van pure miserie en verveling) en in lachen uitbarsten (om zoveel filmische onkunde en waarlijk ridicule dialogen). "Confituur" ? Bwekkes, doe mij maar choco... |
|
 |
|
|
Comme une image,
|
Enkel en alleen voor liefhebbers van de o zo typische Franse praatfilm vrees ik. Ik behoor niet tot die categorie en vond hier derhalve geen bal aan. U weze gewaarschuwd. |